Miskolcon az első Škoda
Több százan várták kedden hajnalban Miskolc új villamosát. Ez az első Škoda gyártmányú villamos, amelyet még harminc fog követni 2015 első negyedévéig, írja közleményében a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. (MVK).
Miskolc új villamosa csütörtökről péntekre virradó éjjel – éjféltől hajnal 4-ig – teszi meg első próbaútját a városban, majd pénteken este, a villamosok éjszakáján, a miskolci Városház téren hivatalosan is bemutatkozik egy egész estét betöltő ünnepség keretében, amely a miskolci közösségi közlekedés múltja és jelene mellett az új villamosról, Miskolc megújuló közösségi közlekedéséről és családi programokról is szól.
Az Európai Unió kohéziós alapjának támogatásával (közlekedési operatív program) megvalósuló Miskolc városi villamosvasút fejlesztése elnevezésű fejlesztés előkészítése már 2006 óta zajlik. A teljes program befejezése 2015 nyarára várható, ekkorra a megújult és bővített villamospályán forgalomba fog állni az utolsónak, vagyis 31.-nek érkező új Škoda villamos is.
A 26 THU 3 típusjelű jármű teljesen alacsonypadlós, átjárható. Az oldalfala és mennyezetburkolata hang- és hőszigetelt, az ajtókban és válaszfalakban biztonsági üveg van. Az utastér és a vezetőfülke egyaránt klimatizált, az ülések rugalmas párnázásúak.
A kétirányú villamos mindkét oldalán négy kétsávos és két egysávos ajtó szolgálja az utascserét.
A villamos a fékenergiát képes visszatáplálni. A külső visszapillantó tükör helyett külső kamera mutatja a járművezetőnek a szerelvény melletti területet.
Az új Škodák részben új pályán haladnak majd, a város kelet-nyugati tengelyében haladó villamosvonalat másfél kilométerrel meghosszabbították: megépült a Diósgyőr–Felső-Majláth vonal. A korábbi teljes, Tiszai pályaudvar–Diósgyőr közötti 9,6 kilométeres villamospálya, illetve a forgalmi, javítótelepi és bekötővágányok, rekonstrukciója is megtörtént már.