Spanyol vevő a Malévra: a Vueling?

iho/repülés   ·   2012.01.27. 12:00
cim

A spanyol Vueling légitársasággal már addig jutottak a tárgyalások, hogy a cégnél igazgatósági döntésre vár a magyar légitársaságba való beszállás – állítja saját információira hivatkozva a Népszabadság. Ha a spanyolok érkezéséig azonban nem biztosítható a Malév folyamatos üzemelése, a versenytársak benyomulnak az átmenetileg üresen maradó piacra, így az egyébként jó nevű szakmai befektetőnek már nem érné meg belépni a magyar légtérbe – fejtegeti tovább a lap.

Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos a Malév csődjét lebegtette meg tegnap, azzal azonban jó ideje senki nem számol, hogy a befektető a jelenlegi Malévba szállna be. Már a kínai érdeklődőkkel is arról tárgyaltak, hogy egy új légitársaságban lehetnének partnerek, és komoly befektetőt csak ilyen konstrukció érdekel. Vagyis hazánkban is megvalósulhatna a Swiss–Sabena–Alitalia-modell – következtet a Népszabadság.

(fotók: wikimedia)

A Vueling egyébként a spanyol Iberia diszkont-leányvállalata, és a British Airwayst is birtokló International Airlines Group érdekeltségébe tartozik.

A jelenleg kirajzolódó kép szerint tehát a piacért küzdők csapnak össze az európai és a magyar térfélen is, amelynek tulajdonképpen csak egy eszköze a Malév esetleges leállása. Ha ugyanis megvalósulna a mind ez ideig titkolt elképzelés, azzal a spanyol fapados cég olyan piacokat szerezne meg magának a Malév-ügylet égisze alatt, amelyekre ma a Malév repül, és amelyek jelentős részére igencsak fáj a konkurencia foga, legyen az akár a WizzAir, akár olyan vezető európai légitársaságok, mint például a Lufthansa vagy az AirFrance–KLM – írja a Népszabadság.

Mindehhez azt is érdemes hozzátenni, hogy mivel az Ibéria viszont IAG-érdekeltség, ezzel a Malév ismét felvenné azt a szálat is, amelyet néhány évvel ezelőtt elejtett, hiszen volt idő, amikor a British Airways lett volna a magyar nemzeti légitársaság potenciális megvásárlója.

A Vuelingről részletesen:

A társaságot 2004-ben alapították, két keskenytörzsű Airbusszal kezdte meg működését barcelonai központtal, a hálózat ekkor még csak Ibizára, Párizsra, Brüsszelre, Palma de Mallorcára terjedt ki. Ma 35 A320-assal 53 desztinációra repül, Európában, Észak-Afrikában és Spanyolországon belül. Bázisrepterei: Amszterdam, Bilbao, Madrid, Malaga, Sevilla, Toulouse és Valencia. 2008–2009-ben a korábbi pénzügyi nehézségek áthidalása és a nagyobb versenyképesség érdekében egyesült egy másik, konkurens spanyol diszkonttársasággal, a Clickairrel. Az Ibériának 45,85 százaléknyi részesedése van a cégben. Két másik tulajdonosa a Nefinsa öt és az Inversiones Hemisferio 14 százalékkal. Az Ibériával code-share megállapodásban repül jó néhány európai városba. Az alkalmazottak száma: 1300.

Kapcsolódó hírek