Tesztüzem a budapesti bicikliszállításban

iho   ·   2013.09.18. 14:17
00

Kerékpárt eddig a BKK hajójáratain, a fogaskerekűn (60-as villamos) és a HÉV-en lehetett szállítani. Kísérletképp szeptember 16-tól, az 59-es és 59A villamoson kocsinként egy, a 65-ös és 165-ös autóbuszon és a 77-es trolibuszon járművenként két-két kerékpár szállítható. A rendszer kigondolásában a BKK-t a Magyar Kerékpárosklub szakemberei is segítették. A járatok kiválasztásában a földrajzi adottságokat is figyelembe vették: az 59-es villamos és a 65-ös, 165-ös busz hegyi járat, a 77-es troli Zugló kertvárosában, hosszú útvonalon közlekedik.

A BKK matricája alatt a kerékpáros is helyet kapott az 59-es villamos kocsijain<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(fotók: MTI/Máthé Zoltán)

A járművek kialakított kerékpárszállító részén tépőzáras fülekkel lehet a bicikliket rögzíteni. Az erre nem alkalmas kerékpár a járműveken nem szállítható. Látszólag nehezítheti a szállítást a 77-es trolin és a 65-ös, 165-ös buszokon alkalmazott első ajtós felszállási rend, itt a biciklisnek a jegyét, bérletét fel kell mutatnia a járművezetőnek, és utána szállhat fel a kerékpáros piktogrammal megjelölt ajtón. A kerékpárokra külön jegyet, bérletet kell váltani, az egyhavi bérletet matrica formájában árulják, ez a vázra ragasztva használható. Ha a járműre a biciklissel egyidejűleg kerekes székes vagy babakocsis utas is fel szeretne szállni, elsőbbséget élveznek a kerékpárossal szemben.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.