Új szerelvények is jöhetnek a hármas metróra

iho   ·   2013.03.07. 08:55

A hármas (észak–déli, kék) metróvonal eléggé lemaradt idősebb testvére mögött: sem a pálya, sem az állomások, sem pedig a járművek jó részének állapota nem megfelelő. A pályafelújításra, a vágányok beszerzésére és beépítésére a BKV folyamatosan pályázik, de felcsillant a remény a járműtender kiírására – még a jelen uniós költségvetési ciklusban. Kellően gyors előkészítés esetén ugyanis még juthat a jelen költségvetés forrásaiból harminc elöregedett szerelvény cseréjére pénz.

A Világgazdaság Dorner Lajosra, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnökére hivatkozva megjegyzi: az új járműveknél gyorsabban, könnyebben beszerezhetők használt, a jelenleg futó orosz típusokhoz hasonlító, ám jobb műszaki állapotú metrókocsik is, a civil szervezet vezetője szerint a BKV szakemberei már fel is térképezték a kínálatot. Annak idején a szocialista blokkot többségében a Mitiscsinszkij (ma Metrovagonmas) gyár szerelvényeivel látták el, az egyes országokban futó metrók között csak kisebb eltérések vannak.

A metró továbbépítése összefügg a „Káposztásmegyer vasúti és egyéb fővárosi közösségi közlekedési fejlesztésének támogatása” nevű projekttel, amelynek terveire a Városkutatás Kft. kapott a BKK-tól nemrég egy 18 millió forintos megbízást.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.