Nyomulnak a csehek a BKV-nál

Istvánfi Péter   ·   2012.10.23. 16:03
00

A cseh gyártó a 2011-es tököli buszfesztivál és az elektromos EBN 10,5 után újra próbálkozik hazánkban. A SOR többek között arról is ismert idehaza, hogy a Kravtex annak idején tőlük vásárolta az első buszainak a licenszét. Ugyan a két cég azóta teljesen más irányba fejleszti a járműveit, alapvető hasonlóságok továbbra is felfedezhetőek a két típusban.

A szóló NB12-es a 105-ös vonalon fog közlekedni<br/>(képeink illusztrációk)

A cseh gyártó termékei rendkívül népszerűek cseh és szlovák nyelvterületen hagyományos és trolibuszként egyaránt. A kelenföldi garázsba nemrég egy szóló négyajtós NB12 City, és egy ötajtós csuklós NB18 City érkezett. A kocsikkal csütörtöktől utazhatunk, a szóló kocsi a 105-ös, a csuklós pedig a 7-es vonalon fog szolgálni.

A SOR NB18-ra pedig a 7-es viszonylaton lehet számítani

Információink szerint hamarosan további külföldi buszok érkezhetnek a BKV-hoz: a Futár-projekt keretében a kijelzőszerelés miatt kieső kocsik helyett ideiglenesen a LAZ gyármtányú buszok fognak közlekedni. Az ukrán gyártó kocsijai nem ismeretlenek idehaza, pár éve egy szóló CityLAZ A183 és egy csuklós CityLAZ A292 járta az országot, és megfordult a BKV-nál is.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Kilencvenéves a moszkvai metró

iho/vasút   ·   2025.05.10. 12:00

Az első, 11,2 kilométer hosszú vonalat 1935. május 19-én nyitották meg tizenhárom állomással. Akkor naponta 177 ezer utas használta, a mára tizenhat vonalból álló hálózatot napjainkban már 8,2 millióan veszik igénybe.