Újabb ötven Vectron az ELL-nek

iho/vasút   ·   2016.06.05. 16:15
400px_ell_rtb_vectron

A 2014 elején alapított European Locomotive Leasing a Siemens-szel 2014. március végén kötött keretszerződésből azonnal lehívott ötven, vegyesen kétáramnemű (AC) és többáramnemű (MS) verziójú Vectront. A gépek elég hamar bérlőre találtak, a lízingelők között Magyarországról két vállalat, az MMV és a GYSEV Cargo is szerepel, egyelőre egy és három villamos mozdonnyal.

Az újabb ötven mozdonnyal száz Vectronra bővíti flottáját a mozdonyok bérbeadásával foglalkozó osztrák European Locomotive Leasing (ELL). Szécsey István felvételén a Rurtalbahn Cargo által lízingelt 193 832-es Siemens-mozdony látható

Az ELL az üzlet sikerén felbuzdulva újabb ötven Vectront hívott le a szerződésből. A gépek közül többet át is vett a cég, a 193 264-est és a 265-öst például már áprilisban. Az új csomaggal új mozdonykonfigurációkat is hoz az ELL, ezzel Európa szinte minden pontján bevethetőek lesznek Vectronjai. A többáramnemű gépek egy részét például a BLS Cargo által rendelt Vectronokhoz hasonlóan Németországban, Ausztriában, Svájcban, Olaszországban és Hollandiában lehet majd bevetni, de a Hollandia–Románia tengelyre is alkalmas MS-kivitel is bérelhető lesz. Az AC-verziójú Vectronokkal már a skandináv piacokat is megcélozza az ELL, továbbá bérelhetőek lesz kiegészítő dízelmotorral is szerelt mozdonyok is. Az ETCS-sel ellátott járművek minden esetben 6400 kilowatt teljesítmény leadására, és kétszáz kilométer per órás végsebességre képesek, így egyaránt alkalmasak lesznek személy- és teherforgalomra – számol be a Railcolor.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek