Újabb Púpost állítanak talpra
A dombóvári fűtőházban reparálják a 408 203-as gépet. Az eredetileg szombathelyi illetőségű mozdony többedmagával azután került a Tolna megyei fűtőházba, amikor a GYSEV a MÁV-Gépészettől átvette a szombathelyi felső motorműhelyt.
A 203-as egyedi mozdony, gyakorlatilag az első remot Púpos, hiszen gépterében nem Jendrassik, hanem az osztrák Jenbacher motor duruzsol. Innen a becenév: Jennifer. A 203-as Púpos igazi dunántúli mozdony, sokat szolgált a vasi és a zalai dízelvonalakon, és a nyári forgalomban a személyszállításban is részt vett a Balaton környékén. Hosszabb ideig üzemképtelen volt: vendégforgóvázakon várta sorsa jobbra fordulását a vasi megyeszékhelyen, majd 2007 késő őszén a fenntartás alól kivont 233-as Púpos forgóvázait kapta meg, így elkerülhette a végső leállítást. Ezt követően javarészt tartalékgépnek használták, kisebb tolatási feladatokat, illetve a sárvári tolatós továbbítását bízták rá. Több év letét után most ismét életet lehelnek belé a dombóvári fűtőház szakemberei. Így ha a három záhonyi remotot nem számítjuk, a 113-as, a 201-es, a 224-es és a 235-ös Púpos mellett a 203-as lesz az ötödik üzemelő Púpos.
Egyelőre nincs tisztázva, hogy a mozdony az ország melyik részében kap majd állandó munkát. Kézenfekvő megoldásnak tűnne, ha Kaposvár környékén dolgozna, korábban ott tevékenykedett mindhárom remotorizált M40-es. A helyi remot Dácsiák olykor nehezebben birkóznak meg a vonali tehervonatok továbbításával, ráadásul az emelkedők miatt kellene az erősebb gép: a Púposok strapabírása nagyobb az M47-esekéhez képest.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!