Villamosítják a Mezőzombor–Sátoraljaújhely vasútvonalat!

iho   ·   2014.07.14. 16:40
400px_628-331_szegi_fritzgergely

Nemrég írtunk arról, hogy a sárospataki és sátoraljaújhelyi polgármesterek a közelmúltban aláírásgyűjtésbe kezdtek a főváros és Sátoraljaújhely közötti Intercity-vonatok visszaállítása érdekében. Az ügy további előmozdításáért Dr. Hörcsik Richárd, a sátoraljaújhelyi térség országgyűlési képviselője azóta több alkalommal is találkozott a MÁV Zrt. vezérigazgatójával, Dávid Ilonával.

A megbeszélések, úgy tűnik, sikert hoztak: a képviselő most arról számolt be az Észak-Magyarország című napilapnak, hogy a tárgyalások eredményeként idén decembertől napi egy Intercity-pár közlekedhet Sátoraljaújhely és Budapest-Keleti pályaudvar között, 3 óra 40 perces menetidővel. Ám ami ennél is lényegesebb: 2016-ban villamosítják a Mezőzombor és Sátoraljaújhely közötti szakaszt. A beruházás egy részét a MÁV saját, belső forrásból finanszírozza, a költségek nagy részét viszont egy nemrég megnyílt EU-s forrás fogja állni.

A Csörgők és Szergejek helyett 2016-tól Szilik, Gigantok és más villamos gépek járnak majd Sátoraljaújhely felé? Fritz Gergely felvételén Szegi megállóhelynél húz egy tehervonatot a 331-es remot Szergej 2013. augusztus 5-én

A vonalszakasz felépítménye az elmúlt és következő egy-két évben teljesen átépül: 2012 őszén a Mezőzombor–Bodrogkeresztúr állomásközben cserélték ki a pályát, idén ősszel a Bodrogkeresztúr–Olaszliszka-Tolcsva, 2015 nyár elején az Olaszliszka–Tolcsva-Sárospatak állomásközök következnek, a Sárospatak és Sátoraljaújhely közötti részre pedig 2016-ban kerülhet sor, ekkor épül ki felsővezeték is a teljes vonalszakasz felett. Ezekben az időszakokban vonatpótló buszos vágányzárakra kell majd az utasoknak számítani. A felújítás következtében a negyvenes-hatvanas lassújelekkel terhelt nyolcvan kilométer per órás pályasebesség százas-százhúszas tempójúra emelkedhet, ennek köszönhetően pedig az újraindítandó Intercity is három óra körüli menetidőt érhet el az északkelet-magyarországi határváros és a főváros között.

A sátoraljaújhelyi vonalszakasz az ország egyik vasúti érdekességének számít abból a szempontból, hogy ezen a szakaszon több állomás neve nem a tényleges helységnevet tükrözi, például Bodrogkeresztúr állomás Bodrogkisfaludon van, Erdőbénye megállóhely Szegilongon, Olaszliszka-Tolcsva állomás pedig Vámosújfaluban – írja a Borsod Online.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek