Volvo Hybrid – gyakorlati tapasztalatok Szegeden
Az általunk is bemutatott Volvo 7700 Hybrid július 22. és 28. között vendégeskedett a Tisza parti városban, ezalatt a 11, 13, 74, 78 és 78A jelzésű vonalakon közlekedett – írja az Életképek magazin augusztusi száma. Az autóbusz összesen 612 kilométert tett meg menetrendi forgalomban, az átlagfogyasztása pedig 28,43 literre adódott 100 kilométerenként. Ez a társaság három, 2007-es gyártású, Euro IV-es dízelmotorral szerelt „hagyományos” Volvo 7700-asához képest mintegy 29 százalékos megtakarítást jelent. Így – bár a teszt rövid volt – nyilvánvalóvá vált, hogy a fogyasztáscsökkenést illetően a gyár reális értéket adott meg, nem csak reklámfogásról van szó.
A költségek tekintetében viszont sajnos már nem ilyen derűs a helyzet. Egy hagyományos dízelbusz körülbelül 50 millió forintos vételárát összevetve a hibrid 80 milliójával – és figyelembe véve az üzemanyag-megtakarítást – a Tisza Volán becslései szerint csak mintegy 950 ezer kilométer megtétele után, vagyis körülbelül 15-17 év alatt térülne meg a busz felára, feltéve, hogy ezalatt nem merülnek fel többletköltségek. A társaságnál emiatt nincs tervbe véve ehhez hasonló járművek beszerzése, de ez természetesen változhatna, ha vásárlásra valamilyen formában támogatást kapnának, vagy esetleg különféle pályázati lehetőségek nyílnának meg erre vonatkozóan.