380 busz Budapestnek, 30 milliárd forintos hitelből

iho/közút   ·   2021.01.04. 19:20
00_bkk_bkv_busz_man

A BKK és a BKV között létrejött egy megállapodás a budapesti buszstratégiáról – értesült a Világgazdaság.

A lap szerint „visszaállhat az a korábbi állapot, hogy a BKV monopolhelyzetben látja el a buszos tömegközlekedést, a külsős szolgáltatók háttérbe szorulnak. Ám ez csak akkor lehetséges, ha lesznek új buszok. Erre azonban nincs pénz, hitelfelvételre van szükség.”

A BKV és a BKK 380 autóbuszt venne, de ehhez Budapest közgyűlésének engedélye mellett szükség van az Orbán-kormány jóváhagyására is. Mindenesetre a cégek készülnek:

„a terv komolyságát jelzi, hogy a BKK–BKV-páros hat banktól is kért előzetes ajánlatokat a kölcsön folyósítására.”

Ha nem lesznek akadályok, akkor március végére megköthető a hitelszerződés.

A fővárosi buszüzemeltetési modell átalakítását legutóbb 2011-ben hajtotta végre a BKK, ám akkor pont fordítva, a BKV monopóliumának megszüntetését célozva. Akkor a Vitézy Dávid vezette cégnél azzal érveltek, hogy London, Stockholm és Varsó mintájára a verseny eredményeként alacsonyabbak lehetnek a költségek, több új busz állhat forgalomba, és hatékonyabb lehet az üzemeltetés.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.