Vectronokat vesz a European Locomotive Leasing is

iho   ·   2014.04.03. 16:45
400px_ell_vectron

A német gyártóval kötött keretszerződést március utolsó napján jelentette be a vasútigördülőállomány-bérbeadó piac új résztvevője. A szerződés értelmében a Siemensnek a lehető legrövidebb időn belül meghatározatlan számú mozdonyt kell biztosítania. A fennmaradó mennyiséget 2014 vége és 2016 között hívhatja le az ELL.

A Railway Gazette arról ír, hogy a német és osztrák bázisú European Locomotive Leasing finanszírozása mögött az amerikai infrastruktúra-befektető KKR áll. Az ELL a KKR 2012-ben létrehozott infrastrukturális alapjának tizenegyedik befektetése. A világ számos pontján beruházó vállalat úgy látja, az európai mozdonybérlési ágazat hasznára válik a rendkívül vonzó piaci dinamika, az ELL pedig jó helyzetben van ahhoz, hogy ebből tőkét kovácsoljon. A Financial Times szerint a rendelés értékének hatvan-hetven százalékát hitelből finanszírozza az ELL, az anyacég pedig infrastrukturális alapjából egymilliárd dolláros saját tőkét biztosít a befektetéshez.

Az ötven Vectron első példányait rövid időn belül át kell adja a Siemens az ELL-nek. A gépek alkalmasak lesznek a magyarországi használatra is<br>(látványterv: Siemens)

Johannes Huth, a KKR Europe vezetője elmondta, Európában a magánvasutak egyre kiemeltebb szerephez jutnak, ami a járműlízingelést a megvásárlásénál kedvezőbb pozícióba hozza, javítva a makrogazdasági kilátásokat is. Hozzátette, a mozdonylízingelés piaca vonzó lehetőség a megfelelő hosszútávú tőkével, vezetéssel, valamint nagy teljesítményű, környezetbarát vontatójárművekkel rendelkező új társaságok számára. A KKR Europe örömmel társul az ELL-lel azért, hogy egy Közép-Európa gazdasági növekedése szempontjából kiemelten fontos infrastrukturális területet fejleszthessen.

Az ötven Vectron egy része a mozdonycsalád váltóáramú (AC) verzióját képviseli majd, a többi mozdony pedig többáramnemű kivitelű lesz. A váltóáramú gépeket a magyar, német és osztrák vasútvonalakhoz megfelelő vonatbefolyásolással szerelik fel. A többáramnemű verziót ezen felül Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában is fel lehet majd használni. Az egységes európai vonatbefolyásoló rendszert (ETCS) mindegyik gépre feltelepítik. A 6400 kilowatt teljesítményű mozdonyok legmagasabb üzemi sebessége százhatvan kilométer per óra.

A Siemens-mozdonyokat személy- és teherszállításra egyaránt ki lehet majd bérelni a European Locomotive Leasingtől 2014 második felétől – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek