A párhuzamosok a végtelenben találkoznak

Kemsei Zoltán   ·   2015.06.21. 13:45
00kicsi

Erős a kontraszt a Széll Kálmán tér két oldala között: délen tömörre döngölt hegy takarja a villamosalagutat, északon pedig már csakhamar folyamatosan is lehetne közlekedni. A Krisztina körút és a Szilágyi Erzsébet fasor csomópontját a vágányok lefektetése után helyreállították, a BKK új épületének környékén nem fektettek csupán vágányokat. Elköltöztek viszont az autóbuszok, egyedül a 22-es család treffje árválkodik a volt műszaki tárolónál, a végállomások sora a teljes feltúrás áldozata lett.

A körúti villamosok új végállomása lesz.<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(a szerző felvételei)

„Budán, a vár alatt, van egy kedves tér” – Az iho.hu Moszkva Széll Kálmán tér-dossziéja

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Városi vasút

Több mint hatszor elmentek már a Holdra: három éve közlekednek a vasútvillamosok Szeged és Hódmezővásárhely között

MÁV/iho   ·   2024.11.29. 17:00

Születésnapját ünnepli az elmúlt időszak legnépszerűbb kötöttpályás fejlesztése: három évvel ezelőtt, 2021. november 29-én kezdte meg utasforgalmi próbaüzemét a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő vasútvillamos. Az utazásszámok folyamatos emelkedést mutatnak, egy átlagos munkanapon mintegy 4600 utazáshoz választják.

Vasút Városi vasút

Eldőlt, ki készítheti el a dél-pesti villamosfejlesztések tanulmánytervét a BKK-nak

BKK/iho   ·   2024.11.28. 17:20

Újabb szakaszába lép a dél-pesti villamoshálózat fejlesztésének tervezése. A Budapesti Közlekedési Központ kihirdette, ki készítheti el a térség közlekedésfejlesztési projektjeit előkészítő, illetve megalapozó tanulmánytervet, amelynek célja, hogy műszaki és forgalmi szempontból megvizsgálja a Dél-Pesten tervezett fejlesztéseket – kiemelten a 3-as villamosvonal Pesterzsébetig tervezett meghosszabbítását, valamint a 42-es villamos vonalának lehetséges fejlesztését, meghosszabbítását –, és ezek egymásra gyakorolt hatását.