A tervek szerint halad az M44-es építése
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közlése szerint a Békés megye fejlődése szempontjából stratégiai jelentőségű, hatvankét kilométeres útszakasz építése során a nyár végére befejeződnek a nagytömegű földmunkák, megszűnik a hatalmas teherforgalom, így lényegesen biztonságosabb lesz közlekedni a 44-es főúton. A főpályát már több kilométer hosszon teljes szélességben cementstabilizációs alapréteg és aszfalt alapréteg borítja.
A munkálatok három szakaszra osztva zajlanak. A Tiszakürt és Kunszentmárton közötti húsz és fél kilométeren a Duna Aszfalt Kft. és a Hódút Kft. dolgozik. Itt várhatóan július végére befejeződnek a nagytömegű földmunkák. Egy öt kilométer hosszú szakaszon már aszfalt alapréteg van beépítve, további két kilométeren pedig a cementstabilizációs alapréteg (CKT) is elkészült. A Cserkeszőlő közelében lévő földút átvezetésnél és a Bába-tói csatorna felett lévő felüljárónál helyére kerültek a tartógerendák. A 44-es út felett lévő felüljáró gerendáit június végén emelik be. A Hármas-Körös felett átívelő hídon zajlik a fémszerkezetek hegesztése, és várhatóan a nyár végén a hídpályát is beépítik. Ezt a kivitelező egy szerkezetben készíti el és úgy csúsztatja a folyó fölé.
A Kunszentmárton és Csabacsűd közötti húsz és fél kilométeren az EuroAszfalt Kft., a Swietelsky Magyarország Kft., a Soltút Kft. és az A-Híd Zrt. alkotta konzorcium építkezik. Ezen a szakaszon a töltések felső egy méteres rétegét építik ki. A cementstabilizációs pályaszerkezeti alapréteg építése folyamatos, több helyen pedig már az alap aszfaltréteg próbaterítése is megtörtént. Haladnak a burkolathoz köthető vízépítési munkálatok, mederkorrekciók burkolási munkái is. A hidaknál a cölöpösszefogó alaptestek, hídfők, felmenő szerkezetek építése zajlik. Egy hídnál már az acéltartók beemelése, összeszerelése is megtörtént. A következő hónaptól megkezdik a vasbetongerendás hidak előre gyártott gerendáinak beemelését.
A Csabacsűd és Kondoros közötti 20,4 kilométeren szintén a Duna Aszfalt és a Hódút a kivitelező. A szakasz töltésépítésének készültsége jelenleg kilencvenöt százalékos. Nyolc kilométer hosszban, teljes útszélességben elkészült a cementstabilizációs alapréteg, öt kilométeren pedig az aszfalt alapréteg. A Kardosnál épülő mérnökségi telepnél folyamatban vannak az alapozási munkák (rendőrség, iroda, műhely, garázs, sótároló), valamint elkezdődtek a falazási és a felépítményi munkák. Az új út nyomvonalát keresztező csabacsűdi vasúti hídnál a hídfők, támaszok elkészültek, az áthidaló hídgerendákat a napokban emelték be, a pályalemez betonozása következik. A közúti hídnál befejeződött a cölöpözés, a hídfők építése zajlik. A kondorosi vasúti hídnál pedig megkezdődött a közbenső támaszok építése.
A Kondoros és Tiszakürt közötti szakasz nettó 145 milliárd forintba, míg a Kondoros és Békéscsaba közötti 17,5 kilométernyi pálya megépítése 41 milliárd forintba kerül. A beruházás hazai költségvetési forrás felhasználásával, az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!