A Tyne and Wear-i új metróflotta felét már megépítette a Stadler
A Nexus által rendelt szerelvények kocsiszekrényei a gyártó szolnoki üzemében készültek.
Fontos mérföldkőhöz érkezett az egyesült királyságbeli Tyne and Wear megyéből rendelt új metrószerelvények építésére és szállítására irányuló projekt, miután a 46 egységből huszonhármat átadott a Stadler. A tesztelés és az üzembe helyezés már javában zajlik, ezzel a flotta egy lépéssel közelebb került a forgalomba állításhoz, így ez egy rendkívül szimbolikus fordulópont, amely jól mutatja a csereprogram előrehaladását. Az elkövetkező hónapokban további vonatok készülnek el, emellett a tesztelés a helyi hálózaton is folytatódik.
A projekt sikerében a hazai munkavállalóknak is kiemelkedő szerepük van, hiszen a járművek kocsiszekrényei a Stadler szolnoki üzemében készülnek. A magyarországi üzem mára a vállalatcsoport legnagyobb kapacitású alumíniumkocsiszekrény-üzemévé vált, így a Stadler csúcstechnológiás járműveinek jelentős része magyar szakemberek magas szintű munkája mellett is készül.
Az új vonatok a biztonságot, a megbízhatóságot és a kényelmet fogják képviselni. A modern felszereltséghez tartoznak majd a töltőpontok és a légkondicionáló berendezések, ezen felül minden ajtónál automatikusan kimozduló lépcső könnyíti meg a fel- és leszállást az utasoknak, különösen a körülbelül 50 ezer kerekesszékes utasnak, valamint a babakocsival, csomaggal vagy kerékpárral utazóknak.
A jármű könnyűszerkezetes kialakítása, a fékenergia visszanyerése és a nagy hatékonyságú vontatásiátalakító-technológia alkalmazása csökkenti az energiafogyasztást és támogatja a zéró szén-dioxid-kibocsátást. Az új vonatokat fedélzeti energiatároló rendszerekkel szerelik fel, hogy a jövőben a vonatok egy kibővített hálózaton is közlekedhessenek, ami még fenntarthatóbbá teszi őket.
A metrókocsikat a gyakori megállásokkal és viszonylag rövid utazásokkal rendelkező nagyvárosi hálózatokra szabta a Stadler. A Nexusnak készült 46 metrókocsin kívül a Liverpool City Region számára ötvenhármat, a Glasgow Subway-nek pedig tizenhetet szállít a Stadler – világszerte eddig 840-et adtak el.
A Tyne and Wear hálózaton a tesztelés tavaly kezdődött, ami egy szigorú, kimerítő folyamat. Több ezer biztonsági és teljesítménytesztet hajtanak végre annak érdekében, hogy a vonatok készen álljanak a szolgálatra, amely a tervezés minden aspektusára kiterjednek, az áramellátástól és a fékrendszerektől kezdve a digitális utastájékoztató táblákig, valamint a térfigyelő kamerákig.
A Stadler az év elején adta át az új gosforthi karbantartó létesítményt, amely a gyártás alatt álló metrókocsik otthona lesz. A korszerű és kifejezetten erre a célra épített létesítményt magas szintű specifikációval tervezték, hogy a flotta maximális rendelkezésre állását és megbízhatóságát garantálni tudja az elkövetkező évtizedekben. Az épület kiemelkedő környezetbarát jellemzőkkel és innovatív funkciókkal rendelkezik, emellett számos tevékenységnek ad otthont, beleértve a megelőző és javító karbantartást és a vonatbemutatót.
Patrick Küng, a Stadler projektmenedzsere elmondta: „A flotta felének legyártása jól mutatja, hogy milyen messzire jutottunk a Tyne and Wear metró számára e fantasztikus új vonatok szállítására irányuló projektben. A biztonság, a megbízhatóság és a kényelem áll ennek a terméknek a középpontjában, amelyet a huszonegyedik századi utasok szem előtt tartásával terveztünk. Ezek a vonatok át fogják alakítani a vasúti közlekedést Északkelet-Angliában.”
Michael Richardson, a Nexus flotta- és üzemi csereprogramjának vezetője hozzátette: „A Stadler elérte az új metróvonatflotta gyártásának félidejét, amely átalakító hatással lesz az ügyfeleink és a munkaerő számára. Összesen 46 új szerelvényt kapunk, melynek fele már el is készült. Eddig hét új szerelvényt szállítottak le, és továbbiak következnek. Az új metrószerelvények tesztelése folytatódik hálózatunkon. Jól haladunk, és célunk, hogy az első szerelvények még az év folyamán forgalomba álljanak. A Stadler 555-ös osztályú metrószerelvények tesztelése 90 ezer egyedi ellenőrzést foglal magában. Ez korábban éjszakánként zajlott, amikor a metróhálózat zárva volt. Ez az üléstől és az ablaktörlőtől kezdve a nagyobb tételekig, mint például a fékekre, a térfigyelő kamerákra, az ajtókra, a kerekekre és az áramellátásra is kiterjed. Körülbelül 19 ezer órányi teszt idő áll rendelkezésre, és az első néhány vonat a tesztelési szakasz részeként 37 ezer kilométert teljesített.”
(Nyitóképünkön az egyik új Tyne and Wear-i Stadler-metrószerelvény. Kép forrása: Stadler Rail)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!