A virtuális csatolással növelik a vasúti árufuvarozás kapacitását az oroszok
A két egymást követő vonat közötti távolságot automatikusan szabályozó új technológia máris ígéretes eredményekkel szolgál az RZSD-nek.
Az Oroszországi Vasutak (RZSD) szerint az úgynevezett virtuális csatolás, melyet egyre gyakrabban alkalmaznak, lehetővé teszi a vasútvonalak áteresztőképességének maximális kihasználását.
A technológiát használva olyan különböző tömegű és hosszúságú tehervonatokból lehet „csomagokat” kialakítani, melyek ugyanazon a vasútvonalon közlekednek. A szerelvények közötti távolságot a rendszer automatikusan szabályozza: két vonat között legalább kilenc perces intervallumot használ.
Tavaly a virtuális csatolásnak köszönhetően az RZSD plusz ötmillió tonna árut tudott fuvarozni az ország úgynevezett „keleti poligonjához”, vagyis a transzszibériai vasútvonalon és a Bajkál–Amur fővonalon (BAM). A technológiát 2023-ban több mint 42 ezer nehéz tehervonatnál alkalmazták, az első „csomag” öt szerelvényből állt.
A virtuális csatolás segít az RZSD-nek abban, hogy megbirkózzon a keleti irányú teherfuvarozás iránti egyre növekvő kereslettel; az Európai Unió által, az Ukrajna lerohanása okán Oroszországra kiszabott szankciók miatt az oroszoknak át kellett irányítaniuk kelet felé az exportot, ez pedig fokozott terhelést jelent a korlátozott kapacitású „keleti poligon” vasúthálózaton.
Az oroszok 2024-ben déli irányban is elkezdik tesztelni a rendszert – jelenti a Rail Freight.
(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: RZSD / railfreight.com)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!