Austrian: háború a veszteségek ellen

iho/repülés   ·   2012.01.12. 08:00
cim

Az Austrian Airlines hároméves agresszív költségcsökkentő programba fogott, ennek keretében átalakítja a flottáját is.

Az Air Transport World számára adott interjúban az igazgatóság elnöke, Jaan Albrecht elmondta: a 220-260 millió eurós hároméves program keretében megszüntetnek járatokat, csökkentik a személyi állományra jutó kiadásokat, és 11 Boeing 737-es, köztük a Classic-kategóriájú 600-asok helyett hét Airbus A320-ast állítanak szolgálatba.

A program beindítása mögött a tulajdonos Lufthansa döntése áll, a német anyavállalat ősszel jelentette be, hogy nem hajlandó tovább finanszírozni az osztrák társaság veszteségeit, az Austriannak fel kell készülnie a negatív gazdasági kilátásokra, csökkenő keresletre.

(fotók: Contrails Aviation Photos)

A megszűnő járatokról várhatóan februárban lesz bejelentés, ezek a változások elsősorban a kelet-európai és a közel-keleti hálózatot érintik. A társaság ugyanakkor tárgyalásokat kezdeményez partnereivel, például a bécsi repülőtérrel is a terhek csökkentése érdekében, amelyekhez ráadásul mostantól még a szén-dioxid-adó, az uniós emissziókereskedelem légi forgalmi kiterjesztése is alaposan hozzájárul.

Albrecht azt is elmondta az ATW-nek, hogy azonnal megkezdik a tárgyalásokat az alkalmazottakkal az új kollektív szerződésekről. A társaság vezetése nem akar leépítést, de a munkaerővel kapcsolatos kiadásokat mindenképp csökkenteni kell, ezek a költségek ugyanis 20 százalékkal magasabbak, mint más európai légitársaságoknál.

Az Austrian átalakítja nagy hatótávolságú flottáját is. A jelenleg repülő hat 767-300ER típusú gépük legalább 2018-ig marad a társaságnál, a mostani négy 777-200-as mellé két-két újabb hasonló típusú gépet szereznének be 2013-ban és 2014-ben, hírek szerint olyan új desztinációk kiszolgálására, mint Sanghaj-Pudong és Newark.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.