Autópályasors Németországban

iho/közút   ·   2018.03.04. 08:45
autopalya_omlas_baleset_nemetorszag_kislid

A történet még 2017 októberében kezdődött, a németországi A20-as autópályán, a Mecklenburg-Vorpommern tartományban lévő Tribsees település mellett. Az itt mocsaras talajra épült autópálya mintegy száz méter hosszú szakaszon fél méterrel megsüllyedt. A süllyedés a nyugati irányba tartó pályatestet érintette a Trebel folyó menti szakaszon. Akkor a javítás időigényét két évre becsülték, átmeneti intézkedésként a déli útpályára terelték át a forgalmat, ahol irányonként egy-egy sávban lehetett haladni.

Ezt okozhatja a nem megfelelő alapozás, mindössze néhány hét alatt (képek forrása: dpa)

Az autópálya az ország infrastrukturális újraegyesítését célzó Verkehrsprojekt Deutsche Einheit projektcsomagban a tizedik nagyprojekt volt, 2005-ben fejezték be, ezzel állt helyre Hamburg és Szczecin között a gyorsforgalmi kapcsolat.

A megnövekedett terhelés hatására a déli útpálya sem bírta sokáig betölteni feladatát, a süllyedés ott is megkezdődött, majd február végén mindkét töltés úgy beszakadt, hogy a látvány a japán földrengések utáni tájat idézi.

Szakértők szerint a mocsaras talajon több mint húsz méter mélyen lefúrt betoncölöpök törhettek el, ez okozta a szerencsétlenséget. Az építéskor a cölöpözést környezetvédelmi okok miatt választották, hogy a környező, mozgásban lévő mocsár vándorlását ne gátolják, most azonban – úgy tűnik – éppen ez az oldalirányú mozgás törhette el a cölöpöket. A végleges megoldás kialakításáig – amely a mélyben egy, a cölöpöket összefogó vasbetonlemez megépítését jelenti – ideiglenes hidat szerelnek össze acélelemekből. Ha minden jól megy, nyár végére már állni fog a szükséghíd, megszűnhet a terelés, amely tizenegy kilométer hosszan, két környékbeli falun vezeti át ideiglenesen és nagy botrányokat okozva a pálya forgalmát. A térségbeli mellékutak ugyanis olyan keskenyek, hogy a keleti és nyugati irányú forgalmat eltérő nyomvonalú, egyirányú utakon át lehet csak lebonyolítani.

Az újjáépítés két évig tarthat

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Smart Train Lease GmbH: lízingeljünk regionális vonatokat!

iho/vasút   ·   2024.02.19. 11:00

Akkumulátoros, hidrogén és villamos motorvonatok bérlését ajánlja a Siemens új leányvállalata. A Smart Train Lease GmbH kezdetben Németországban kínálja ezt a bérleti modellt. Középtávon egész Európára tervezi a szolgáltatás kiterjesztését. Elsőnek Mireo Smartokat.