Megújult az Orlík víztározó felett átívelő vasúti híd Csehországban
Az egykori Červená nad Vltavou község közelében található új, 316 méter hosszú betonszerkezet a régi, még 1889-ben épített acélhidat váltja ki.
Az egykori Červená nad Vltavou község közelében található új, 316 méter hosszú betonszerkezet a régi, még 1889-ben épített acélhidat váltja ki.
Átadták a forgalomnak a Gyékényes és a horvátországi Kapronca (Koprivnica) közötti új, kétvágányú vasúti hidat. A régit elbontják.
A hídelemnek köszönhetően egy mérnöki szempontból különösen nehéz helyszínen is végre lehet hajtani a vasúti pálya bővítését.
A fejlesztéssel a műtárgy kapacitása a Praha-Krč felé vezető hídtól a felújított Praha-Kačerov megállóig bővült ki, a vonatok már százzal is haladhatnak a hídon.
Miután a Gyökeres- és a Répás-árok fölött megszületett az áthidaló megoldás, a még hátralévő rekonstrukciós teendők végeztével a 11. számú vasútvonalon október 6-tól ismét teljes hosszban közlekedhetnek a vonatok.
Leromlott műszaki állapot, aggasztó helyzet, huszonnyolcadikán tudják meg a Csepel-szigeti terminálokat kiszolgáló vasútvállalatok, érdemes-e a mozdonyvezetőknek vezénylést készíteni a július elsejével kezdődő hétre.
Május 27-étől október 6-áig pályafelújítás miatt a vonalon, a vonatok menetrendjéhez igazodva, Zirc és Veszprém között pótlóbuszok közlekednek.
Az 52 méter hosszú acélhíd a Duna-Tisza-csatorna fölött vezeti át a vasútvonalat. Az első hídszerkezet elkészült, múlt csütörtökön statikus próbaterhelésnek vetették alá.
A Ferencváros és Kelenföld közötti pályaszakasz kapacitásbővítéséig azonban csak továbbra is két vágányt lehet majd használni.
Megkezdődött az új hídelemek elhelyezése a fontos fővárosi vasúti Duna-híd harmadik új felszerkezetén.