Az Alstom szoftvert frissít

MTI   ·   2013.01.21. 18:45

A francia gyártó hétfői közleményében elismerte, hogy problémák vannak az utastájékoztató rendszerrel, és jelezte: a leállásokat szoftveres hiba okozza. Az Alstom azt írta, a hibákat folyamatosan javítják, és vizsgálják a program frissítésének lehetőségét a többi, már forgalomban lévő szerelvényen, ezt garanciális javításként térítésmentesen végzik el.

A cég hozzátette: a javítás nem késlelteti a 2-es vonal új szerelvényeinek forgalomba állítását és nem veszélyeztetheti az utasok biztonságát.

A Metróért Egyesület hétfőn Facebook-oldalán arról írt - és az elmúlt hetekben többször is beszámolt hasonló esetről - , hogy egy Metropolis szerelvény utastájékoztató és vészjelző rendszere meghibásodott, ezért annak ki kellett állnia a forgalomból. Hétfőn azt közölték, hogy reggel ki kellett szállítani az utasokat a Stadionok állomásnál az Alstom egyik metrószerelvényéből az említett hiba miatt.

Vasárnap egy még próbafutást végző Alstom szerelvényt egy másik metróval kellett az alagútból kihúzni, mert az - vélhetően szintén szoftveres hiba miatt - nem tudott továbbhaladni a Keleti pályaudvartól az Örs vezér tere felé. Emiatt egy szakaszon egy órán keresztül pótlóbuszok közlekedtek.

Vasárnap a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV azt közölte, új járműnél még előfordulhatnak kisebb meghibásodások, amelyek csak a forgalomban mutatkoznak meg, de a gyártótól csak hibamentes szerelvényeket vesznek át. Hozzátették: az eddig felmerült problémák könnyen kezelhető rendellenességek voltak, az utasok biztonságát veszélyeztető hiba nem fordult elő.

Az Alstom cég 22 szerelvényt gyárt a 2-es metróvonalra 150 millió euróért, az első szerelvény szeptember elején állt forgalomba Budapesten.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Sínek java: befutott még két új CAF

BKK/iho   ·   2025.07.10. 16:00

A járművek a hét elején érkeztek meg a fővárosba. És igen, az illetékesek annak ellenére rendelték meg a baszkokat, hogy tudván tudták, szélességük miatt bizonyos vonalakon nem közlekedhetnek, ám tíz éve még rózsás volt a helyzet, semmi sem utalt arra, hogy a szükséges infrastrukturális átalakításokra ne lenne forrás.