Az Arriva eladásával rendezné pénzügyeit a DB
Akár a teljes tulajdonjogot is eladnák egy vagy több befektetőnek, de kezdeti nyilvános ajánlattétel formájában is megtörténhet a tranzakció. A döntéssel a Deutsche Bahn AG (DB) forrásokat akar teremteni ahhoz, hogy a szövetségi kormány által meghatározott 20,4 milliárd eurós (bő 6400 milliárd forint) határon belül tudja tartani az adósságszintjét, miközben évi hatszázmillió euró osztalékot is befizet a kincstárnak. Ezzel párhuzamosan pedig a nemzetközi leányvállalat Arriva pozícióját is tovább erősítené – jelenti a Railway Gazette.
A DB 2010-ben vásárolta fel az Arrivát, melyhez külön vezetőséget is fenntart az északkelet-angliai Sunderlandben. A számos európai országban autóbuszos és vasúti szolgáltatásokat nyújtó Arriva körülbelül ötvenháromezer alkalmazottat foglalkoztat. Az International Railway Journal szerint a cég 2018-ban 5,44 milliárd eurós, azaz nagyjából ezerhétszázmilliárd forintos bevételt könyvelhetett el.
Az elmúlt években egyre nagyobb a verseny a személyszállítási koncessziókért Németországban. A versenyhelyzet kevesebb szerződéshez és az árrés csökkenéséhez vezetett, mivel ezeknél a koncesszióknál már nem szokás kikötni, hogy a DB Regio gördülőállományát kell használni, a pályázók így egyre inkább maguk vásárolják vagy bérlik a szükséges járműveket. Emiatt a DB számos leányvállalata egyre kevesebb profitot termel. A vasúti óriásvállalat ezért egy ötpontos tervet jelentett be idén januárban a gazdasági helyzet javításának érdekében. Ennek egy-egy pontja az Arriva és a teherfuvarozási ág DB Cargo részleges vagy teljes értékesítése – utóbbi a DB-csoport bevételeinek egyharmadáért felel. A DB 2016-ban már megpróbálkozott a két leányvállalat eladásával, akkor azonban politikai ellenállásba ütközött.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!