Az IMF-fel kéne rendbe hozni a MÁV-ot és a BKV-t?

iho/vasút   ·   2011.11.30. 09:48

Az országnak és a kormányzó erőnek is érdeke lenne, ha Orbán Viktor miniszterelnök most a következők szerint kommunikálna:

„Súlyos milliárdokba kerülnek évről évre az adófizetőknek a nagy közlekedési mamutvállalatok, miközben állandóan csődhelyzetben vannak, és az utasok sem elégedettek a szolgáltatással. Az előző kormányok bűnös és nemtörődöm politikája vezetett ide, a rendbe hozáshoz tengernyi pénz kell, ezt csak a Nemzetközi Valutaalaptól (IMF) remélhetjük.”

Lengyel László, a Pénzügykutató Zrt. elnök-vezérigazgatója vélekedett így a Klubrádió Reggeli gyors című műsorában. Az ismert közgazdász, politológus, közíró szerint hatalmas nyereség lenne az országnak, ha tényleg megoldódna így a MÁV-csoport és a BKV évtizedes problémahalmaza, ugyanakkor a Fidesz vezére ezzel a húzással megmagyarázhatná szavazótáborának, hogy kormánya miért fordult váratlanul a korábban „kipaterolt”, élesen bírált, ellenségként kezelt IMF-hez.

A BKV és a MÁV szerkezeti átalakítása (aminek végső célja, hogy kevesebbe kerüljenek a költségvetésnek) ugyanis először pénzbe kerül, nagyon sok pénzbe. A forrásokat azonban itthonról előteremteni, miközben mindenhol megszorítások vannak, szinte lehetetlen. Viszont erre való az IMF, mondta Lengyel.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!