Azért szerelt le a BKK jegyautomatákat, mert nem volt értelme azokat ott, úgy üzemeltetni

iho   ·   2021.12.21. 19:00
00_bkk_automata

„Körbement az interneten” a fővárosi jegyautomaták felszámolása. A Budapesti Közlekedési Központ szerint nem egészen ez történt, történik.

Egyre többen választják az online csatornákat, amikor BKK-jegyet vagy -bérletet vásárolnak. A Budapesti Közlekedési Központ egyik legfontosabb célja, hogy minél jobban alkalmazkodjon a fővárosban közlekedők igényeihez, szokásaihoz, ezért az automatahálózat optimalizálásával párhuzamosan fejleszti a Futár applikációt és bővíti az online értékesíthető termékek körét, így például bevezetés előtt áll a digitális vonaljegy.

A BKK már hónapokkal ezelőtt bejelentette, hogy az online értékesítés növekedése és a változó vásárlói szokások miatt a jövőben kevesebb automatára lesz szükség. Jelezte azt is, hogy ezzel párhuzamosan megújulnak a fővárosban működő automaták. Ennek ellenére újra napirenden ez a téma, bírálják a Közlekedési Központot, ezért a társaság fontosnak tartja ismételten tisztázni azokat a tényeket, amelyeket korábban már megtett.

  • Az elmúlt években jelentősen megváltoztak a közösségi közlekedést használók vásárlási szokásai. Nem lehet összehasonlítani a jelenlegi helyzetet a 2014-essel. A technika fejlődése mellett sok egyéb körülmény is szerepet játszott abban, hogy egyre többen keresik az érintés nélküli, otthonról, mobiltelefonról kényelmesen használható értékesítő csatornákat. Ezzel párhuzamosan a BKK egyre többször tapasztalja azt, hogy bizonyos helyszíneken már nem úgy és nem annyiszor használják a jegy- és bérletautomatákat, mint pár évvel ezelőtt.
  • A BKK folyamatosan figyeli bevételeinek alakulását, az automaták kihasználtságát és ez alapján módosítja a készülékek számát a városban. Az automaták értékesítési forgalma a 2019-es évhez viszonyítva idén várhatóan közel negyven százalékkal mérséklődik, a tranzakciószámok tekintetében pedig több, mint harminc százalékos a csökkenés. A BKK tehát pontosan tudja, hogy melyik automata mennyi forgalmat bonyolít, látja, hogy hol vannak kevésbé kihasznált készülékek, amelyek üzemeltetéséért jelenleg feleslegesen fizetnek a budapestiek. A mutatók alapján voltak olyan helyszínek, ahol öt egymás mellett álló, közepesen kihasznált automata forgalmát három jobban kihasznált automatával is garantálni lehetett. Ezeken a helyszíneken kevesebb automatával és kevesebb üzemeltetési költséggel is ugyanaz a bevétel érhető el.
Érkezik az új Futár applikáció

A fentiek tudatában a BKK bővíti azoknak a termékeknek a körét, amelyek mobiljegyként elérhetők – hamarosan bevezeti a mobil vonaljegyet.

Emellett a társaság fejleszti a BKK Futár applikációt, így a népszerű alkalmazáson belül elérhető lesz a mobiljegyvásárlás funkció. Az applikáció összességében sokkal nagyobb elérést és kényelmesebb vásárlási lehetőséget ad a fővárosban közlekedőknek, mint amennyit a leszerelt automaták nyújthatnak.

A BKK továbbra is folyamatosan figyeli bevételeinek alakulását, az értékesítési csatornák teljesítményét és ez alapján a későbbiekben is módosíthatja az automaták számát a városban, amennyiben az indokolt. A több évre előretekintő üzemeltetésnél a BKK-nak mint felelős gazdálkodó szervezetnek kötelessége figyelembe venni az utazási szokások változását, az értékesítési csatornák közötti várható átrendeződéseket és átjárhatóságot, ami természetesen bármilyen irányban befolyásolhatja az automaták jövőbeni számát.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek