Baleset az M43-ason: azonosították az áldozatokat

MTI   ·   2011.11.01. 11:56

Bár sikerült külső rögzítést helyezni a medencéjére és ellátni a combcsont törését, még mindig nem stabilizálódott az állapota az M43-ason hétfőre virradó éjszaka történt baleset súlyosabbik sérültjének - közölte a Szegedi Tudományegyetem Traumatológiai Klinikájának igazgatóhelyettese kedden.

Varga Endre elmondta, a baleset egyetlen túlélőjének emellett veseműködési problémái is vannak, állapota továbbra is életveszélyes. A román kamionsofőr combcsonttörését tegnap megműtötték, állapota stabil - tette hozzá.

A rendőrség korábbi közlése szerint az M43-ason vasárnap éjszaka történt tömegszerencsétlenség valamennyi áldozatát sikerült azonosítani. A balesetben tizennégyen vesztették életüket, köztük egy testvérpár. A tragédia túlélője a gyermekek édesapja.

Hétfőre virradó éjszaka egy Szeged felé tartó faanyagot szállító román kamion átszakította az M43-as autópálya szalagkorlátját, oldalára borult, és a szemben lévő pályatesten frontálisan összeütközött egy Makó felé tartó, szintén román kisbusszal. Mindkét jármű lesodródott az útról, és felborult.

A kisbuszban utazók közül tizennégyen meghaltak köztük egy 6 éves kislány és egy 8 éves kisfiú. Egy túlélőt tudtak kiemelni a tűzoltók, aki életveszélyes sérüléseket szenvedett. A kamion sofőrjét súlyos sérülésekkel szállították kórházba.

Az elhunytak valamennyien román állampolgárok: Giurgiu megyéből, Alexandria városából, Neamt megyéből, Clejani településről és Arges megyéből valók.

A baleset előidézőjét, a román kamion sofőrjét halálos tömegszerencsétlenséget okozó közúti baleset gondatlan okozása vétség megalapozott gyanúja miatt őrizetbe vette a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság, és kezdeményezte előzetes letartóztatását.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.