Befejeződött a kassai vasútállomás második peronjának felújítása

Korcsmáros Gábor   ·   2023.03.25. 09:00
KE2

Könnyebb az átszállás, végre van peronra vezető lift is.

A szlovák vasúti infrastruktúra kezelője, a Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) újabb mérföldkőhöz érkezett a kassai vasútállomás felújítását illetően. Elkészült ugyanis a második peron korszerűsítése, ami már nagyon ráfért az állomásra. Míg a vasútállomás épületét már évek óta sikeresen felújították, és az utasok tényleg kielégítő körülmények között várhatják a vonatot, addig a három peron átépítése eddig még váratott magára. Igaz, hogy az első peronon már egy ráncfelvarrást végeztek, a második és a harmadik peron továbbra is a kilencvenes éveket idézte. Hozzá kell tenni, hogy a vasútállomás épülete azért lett kész olyan gyorsan és jóval előbb, mert azt egy beruházó cég vállalta az üzlethelyiségek hosszú évekig tartó bérbeadási lehetőségének fejében.

(fotók: ZSSK)

A ZSSK vasúttársaság is örül annak, hogy az utasok kényelmesebben tudnak átszállni a fontos vasúti csomóponton, nem kell a nagyméretű poggyászt lépcsőkön cipelni, sőt a mozgás-, hallás- és látáskorlátozással élők is bátran használhatják már az állomás második peronját. Végre a huszonegyedik századnak megfelelő körülmények uralkodnak a kelet-szlovákiai nagyváros vasútállomásának peronján is. A felújítási munkálatokat még 2021 szeptemberében kezdték. Most a második peron után következhet a harmadik átépítése, ami ugyancsak megérdemli már a törődést. Ennek a befejezése 2023 novemberében esedékes. A peronok és aluljárók, valamint a kapcsolódó elektromos berendezések átépítése 12,8 millió euróba kerül.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közlekedésfejlesztés Nagyvasút Közlekedéstervezés

Knorr-Bremse Virtuális Tervező Laboratórium tíz éve az oktatás és kutatás szolgálatában

iho   ·   2024.11.09. 08:35

Egytizedére redukált tömegű fékpanel-alaplap, additív technológiával előállított prototípusok sora, hétszázhetven MSc hallgató és tizenöt doktorandusz: ezek beszélnek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő virtuális tervező labor és a Knorr-Bremse Budapest együttműködésének első tíz évéről.