Bejött az Amtraknak a Charger
A napokban újabb ötvenet rendeltek a Siemens korszerű dízel-villamos mozdonyából.
Az amerikai vasúttársaság még 2018 decemberében kötött összesen legfeljebb 225 dízelmozdonyra szóló keretszerződést a német gyártóval, akkor alaprendelésként 75 járművet hívtak le 850 millió dollár – vagyis akkori árfolyamon körülbelül 240 milliárd, jelenlegin 320 milliárd forint – értékben. A kontraktus a további mozdonyok vásárlásának lehetőségén felül húszévnyi gyártói támogatást és alkatrészellátást is magába foglal – ha az Amtrak a teljes keretet kihasználja, a Siemens Mobility akár kétmilliárd dolláros bevételhez juthat. Az új gépekkel elsősorban a General Electric-gyártású P40-es és P42-es dízel-villamosmozdonyokat fogja nyugdíjazni a vasúttársaság.
Az új Chargereket a Siemens az ALC-42-es gyári sorozatba sorolta, melynek jelentése: Amtrak Long-distance Charger, 4200 lóerő teljesítmény. A négytengelyes, akár kétszáz kilométer per óra legnagyobb üzemi sebességű dízelgépeket a kaliforniai Sacramentóban található létesítményében építi meg a gyártó. A mozdonyok szíve, a Tier 4 környezetvédelmi szintnek eleget tevő, 16 hengeres Cummins QSK95 dízelerőforrások az Indiana állambeli Seymourból érkeznek. A Chargerek indító nyomatéka 290 kilonewton, a folyamatos vonóerő 275 kilonewton.
Az alaprendelés első mozdonyai idén februárban álltak forgalomba az Egyesült Államok északi részét széltében átvágó, Chicago–Portland és Chicago–Seattle útvonalú „Empire Builder” járatokon. A következő adag már dél felé, Louisianába, a Chicago és New Orleans közötti „City of New Orleans” távolsági járatokon fog dolgozni – számol be a Railway Gazette.
(Nyitókép forrása: Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!