Berlin a holland kiskerék mellett döntött
Érdekesség, hogy nem ez az első típus, amely megtöri a hazai gyártók hegemóniáját: a sort a svéd Volvo és a lengyel Solaris kezdte 2002-ben, majd tavaly a csuklós tenderen nyert a svéd Scania a Citywide fantázianevű buszukkal, most pedig a holland VDL vitte el a pálmát a hazai buszgyártók elől a Citea kiskerekű változatával.
Az eredmény csak azoknak meglepő, akik nem tudják, hogy a közlekedési cég immáron két éve nyúz két kiskerekű Citea LLE-120-ast. A buszokkal szerzett kedvező tapasztalatok után döntöttek a nagyarányú beszerzés mellett. Összesen 236 példányt vásárol a BVG 2019-ig a holland gyártól.
A típusban az alacsony belépés (LE) mellett a másik L-betű a könnyű építési módot hivatott jelölni. A típus kifejlesztésekor az alacsony fogyasztás és a kisebb károsanyagkibocsájtás volt a fő szempont. A mindössze kilenc tonnás súlynak, valamint a 19,5 zollos kiskerekeknek köszönhetően húsz százalékos fogyasztáscsökkentést tudott elérni a BVG egy hagyományos autóbuszhoz képest.
A károsanyag-kibocsájtás még ennél is drasztikusabban csökkent, évi tizennyolc tonnával kocsinként. Ha ehhez még hozzávesszük, hogy az új kocsik már Euro VI-os motorral érkeznek, akkor a nitrogénszármazékok kibocsájtása kilencvenöt százalékkal lesz alacsonyabb, mint egy hagyományos busznál. Mindezt a drága hibrid vagy bármilyen speciális technológia alkalmazása nélkül, egyszerű dízelmotor segítségével.
Az új berlini egyensárga színben érkező buszokba összesen hetven utas fér majd, akik közül harminchatan ülőhelyet is taláhatnak maguknak. A 60,8 millió Euro értékű beruházást teljes egészében a BVG finanszírozza. Az egy járműre eső költség 250 ezer euró, ami átszámítva 76 millió forintnak felel meg. Az első negyven kocsi még idén megérkezik a német fővárosba.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!