Blaha: elkezdődött az újjászületés

iho/közút   ·   2021.07.12. 19:20
01_blaha_felujitas

Ötvenöt év után akadálymentes és zöldebb teret kapnak a budapestiek.

Elkezdődött a munka a Blaha Lujza téren. A felújítás után ezer négyzetméter zöldfelületet alakítanak ki, új, nyilvános WC nyílik az utcaszinten, akadálymentesítik a Rákóczi út és a Nagykörút kereszteződését három új zebra létesítésével, megújul a közvilágítási rendszer, illetve az egykori Nemzeti Színházra emlékeztető építészeti elemek és utcabútorok kerülnek a térre. Olyan kialakítás készül, amely a jövőben megteremti a Rákóczi úti villamos visszaépítésének és a Népszínház utcai járatok bekötésének lehetőségét is.

Kattintsanak képeinkre, nézzék meg Vörös Attila galériáját!

A gépjármű-közlekedésben okozott nehézségek minimalizálásának érdekében a BKK a Magyar Autóklubbal együttműködésben dolgozta ki az átmeneti forgalmi rendet, amely várhatóan szeptember közepéig lesz életben. A következő 10–12 hétben marad a Rákóczi úton a 2×2 sávos közúti forgalom, az autóbuszok gyors átjutását a lámpaprogram és az elsőbbségadás biztosítja. A 4-es, 6-os villamosok haladását nem kell korlátozni, azonban a Nagykörút és a Rákóczi út kereszteződésében a Nagykörúton a jelenlegi 2×2 autós és +1 kerékpársáv helyett csak 2×1 sávon lehet majd közlekedni, ezen a szakaszon az elkülönített kerékpársáv is megszűnik. A torlódások mérséklésének érdekében alternatív útvonalként ideiglenesen felfüggesztették a Dohány utca és a Wesselényi utca forgalomcsillapítását, így ezek az utcák segíthetik a Kiskörút és a Nagykörút közötti közlekedést. Várhatóan szeptember második felében helyre tud állni az eredeti forgalmi rend a Rákóczi úton és a Nagykörúton, illetve ezzel együtt visszaáll a már megszokott forgalomcsillapított kialakítás Belső-Erzsébetváros utcáin is.

Így láttuk a bringás horrort a Blahán

Vörös Attila kollégánk élménybeszámolója:

„A kerékpársávok megszűntek, a biciklisek viszont nem, szemem láttára sodorták el az egyiküket az egy sávra szűkült kereszteződésben.

A Blaha Lujza tér hétfőn elkezdett átépítésének máris van egy nagyon súlyos hozománya: a Nagykörút és a Rákóczi út kereszteződésében a körúton egy, a Rákóczin két sáv maradt csak meg. Itt küzdenek meg egymással a buszok, autók, robogók és a kerékpárosok is. Nemcsak, aki egyenesen menne, hanem aki kanyarodik is, kifejezetten kockázatossá téve kerékpárral az átkelést a kereszteződésen. Épp a kereszteződésben álltam a sávokat elválasztó szigeten, amikor a megindult biciklisekkel mit sem törődve a nagyon szűk sávba behajtott egy autós is, felborítva az egyik bringást. Neki nem lett semmi baja, az autós pedig lassítás nélkül elhajtott. A rendszám a szerkesztőségben...

Délután ottjártamkor semmilyen munka nem zajlott, a tér elkerített részén sehol senki. Ugyanitt egy szűk folyosót hagytak meg a gyalogosoknak a buszmegállók, illetve az aluljáró és a tér déli részén levő üzletek és a Népszínház utcára vezető zebra felé. Hát, szokni kell, kevés a hely...”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közút Autóbuszközlekedés

Itt a Credobus Econell 18 Next!

iho/közút   ·   2021.10.15. 09:00

A tervek szerint tíz éven belül magas technológiai színvonalú, a környezetet kisebb mértékben terhelő, hazai gyártású autóbuszokra cserélik a magyarországi autóbusz-állományt – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter Budapesten, a Credobus Econell 18 Next hazai fejlesztésű csuklós autóbusz bemutatóján.