Budapesti vakáció
Kicsöngettek az iskolából, elballagtak a nyolcadikosok, lezárulnak a szóbeli érettségik, és végső hajrában a vizsgaidőszak, indul a nyári szünet. A vakáció idején több autóbusz a garázsokban marad, a közlekedési szaknyelvben kiiktatásnak nevezett időszakban a menetrendeken ilyenkor a tanítási szünet szerinti (a napból és hópehelyből összeállított piktorgam) táblázatot kell figyelni.
Az M3-as metró tavaly ősszel kezdődött pótlása mellé június 16-tól a nagykörúti villamost is autóbuszok váltják fel az elhasználódott szakaszok egész nyáron tartó felújítása miatt. Az esti órákban és hétvégente így a Corvin negyednél a kötöttpályás közlekedési eszközök helyett minden irányban autóbuszok szállítják az utasokat, ráadásul július elejétől a Fehérvári út kereszteződésében véget érő munkák miatt az 1-es villamos helyett is autóbuszok fognak közlekedni a Közvágóhíd-Népliget, illetve a Stadionokig meghosszabbított szakaszon.
Az iskolaszünet kezdetével leállítják a 260-as Ikarusokat is, az őszi kezdésre remélhetően az összes hibrid Volvo forgalomba áll, így a cinkotai vonalakról június 15-én elbúcsúzik a típus, de talán az utolsó korszakukban visszatérő 415-ösök is, Dél-Pesten ugyanakkor a CNG üzemű buszok meghibásodásakor bármikor besegíthetnek. A magaspadlós szólók állományának felmérését követően nyár folyamán a BKV negyven autóbusz végleges leállítását tervezi, így lassan már csak mutatóba marad a több mint négy és fél évtizede közlekedő 260-as Ikarusokból. A BKV szerencsére gondoskodott arról, hogy eltegyen egy fekete kapaszkodós, egy ezüstnyíl fényezésű példányt, megőrzési céllal felújítottak egy 263-ast is, illetve a nyár kezdetétől nem adják ki utasforgalomba a gyors 7-es korszak egyik 280-asát, az első táblás 435-öst, amit a zöld sávos megjelenéssel újítottak fel, de átminősítik az eredeti fényezésű alacsonypadlós 412-est is.
A kevés forgalmi számba kiadható dél-pesti mellett a kieső hibrid és CNG üzemű autóbuszok helyettesítésére, tartalék járműnek várhatóan megmarad pár 260-as, de menetrendszerinti forgalomba a jelenleginél is jóval kevesebb indul el a garázsokból ősszel. A villamospótlás nyári időszakában szükség van a légkondícionált alacsonypadlósokra, a metrópótlás pedig amúgy is leköti az állomány jelentős részét, ezért a 280-asaktól és 435-ösöktől még nem búcsúzunk, ugyanakkor a nyáron újabb használt autóbuszok forgalomba állása várható.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!