Tervezhetik, hogyan újuljon meg a 80-as vonal Hatvan–Füzesabony szakasza
64,2 kilométer hosszan építenék át a miskolci vonalat – majd valamikor, ráadásul csak minimális fejlesztéssel.
64,2 kilométer hosszan építenék át a miskolci vonalat – majd valamikor, ráadásul csak minimális fejlesztéssel.
November 7-e, péntek estétől 10-e, hétfő hajnalig több elővárosi vonat menetrendje megváltozik a Budapest–Hatvan–Miskolc fővonalon. Ne megszokásból vonatozzanak!
A tűz következtében mintegy hatszáz méteren sérült meg a felsővezeték, jelentős késéseket okozva.
A fontos budapesti főpályaudvar szeptemberi 20-áig tartó műszaki felújítása miatt jelentősen módosul a menetrend a győri, a pécsi, a hatvani és az újszászi vonalon, rövidül a járatok útvonala, Budapest-szerte úgynevezett átadópontok létesülnek.
A katasztrófavédelem utasítására, erdő- és avartűzveszély miatt fákat vágnak ki reggel nyolctól várhatóan délután 18 óráig, ezért korlátozni kell a vonatközlekedést a 80-as vonal érintett szakaszán.
Még nincs programja június 7-ére? Szeret utazni, és fényképeket készíteni, esetleg felelevenítené a 80-as, 90-es évek mellékvonali utazásait? Az idei nyár első szombatján most megteheti mind a hármat egyszerre!
Egy héttel az Astride színre lépését követően újabb, immár a harmadik típusú nagyteljesítményű, korszerű villamos mozdonyt dobta személyszállító vonat élén mélyvízbe a budapesti székhelyű államvasút-társaság: a 193 214 pályaszámú ELL–Siemens Vectront.
A munkálatoknak köszönhetően kevesebb lesz a késés, a menetidő pedig akár öt perccel is rövidülhet. A végleges sebességemelésre a tavaszi utómunkálatokat követően kerülhet sor.
A lényeg, hogy az állomások köztulajdonban maradjanak, de fejlesztésükbe külső forrást is bevonjanak, hogy több helyen, gyorsabban és nagyobb eredményt lehessen elérni.
Szombaton félidejéhez érkezik a 80-as vonal huszonhét kilométeres szakaszának komplex felújítása, a befejezést követően akár öt perccel is javulhat a menetidő.
Tanévkezdéskor megkezdődik a Miskolc és Mezőkeresztes-Mezőnyárád közötti vasúti pálya felújítása, a két üzemben zajló beavatkozás december negyedikéig tart.
A baleset csak kis mértékben zavarja a vonatforgalmat, a 80-as vonalon kisebb késésekre kell számítani.
A szerelvény mozdonya négy tengellyel siklott, a vezért ki kellett vágni a Laminátka fülkéjéből. A személyszállító vonatok utasait pótlóbuszok viszik.
A mozdonyok elsősorban a 120-as vonal intercityjein, valamint egyes Hernád, Zemplén és Tokaj IC-ken dolgoznak.
Egyelőre nem újul tovább a 80-as és a 100-as vonal, nem épül meg a ferencvárosi átemelés, de a kelenföldi indóház sem alakul át. Az úthálózat fejlődése is belassul.