Új csillagok az Eurostar horizontján: Avelia Horizonokkal frissítik a flottát
A francia–brit–belga vasúti vállalkozás harminc kétszintes, a saját keresztségben Celestia elnevezést szerző, nagysebességű motorvonatot vásárol az Alstomtól.
A francia–brit–belga vasúti vállalkozás harminc kétszintes, a saját keresztségben Celestia elnevezést szerző, nagysebességű motorvonatot vásárol az Alstomtól.
Tizenkét motorvonatot rendelt az Alstomtól a brit cég, és már csak a brit Vasúti és Közúti Hivatal jóváhagyása kell, hogy elindíthassák a járatokat. Véget érhet az Eurostar három évtizede tartó monopolhelyzete.
Röviddel azt követően, hogy a sajtó felkapta a hírt, miszerint a Richard Branson által jegyzett Virgin Group 12 nagy sebességű motorvonat megrendelését tervezi, hogy kikezdje az Eurostar „monopóliumát” a Csatorna-alagútban, kiderült, a Virgin „egyelőre nem vállalja a szolgáltatás elindítását”.
A két nagysebességű vasúti szolgáltatás egyesülését követően a Csalagutat használó vonatok márkája marad meg, megújuló kinézettel.
Közel négy év telt el, hogy befutott Londonba a Selyemúton haladó első kínai konténervonat. Az azóta eltelt időszakban viszont jócskán alábbhagytak a nagy remények.
A szállítmányozási cég a Csatorna-alagutat üzemeltető Eurotunnellel partnerségben teszi lehetővé a kísérő nélküli félpótkocsik Calais-tól Ashfordba vonaton történő szállítását.
A részvényesek 250 millió fontot fizetnek vissza a bankoknak, ezzel az Egyesült Királyság és a kontinentális Európa közötti nagysebességű vasúti szolgáltatás elkerüli a csődöt.
Sokan akár a járművükben is tölthetik a karácsonyt. A Brexit befejeződésével ráadásul új, szigorúbb vámellenőrzés kezdődik január elsejével.
A Csalagút dolgozói hétfő délután égő autógumikat tettek az alagútba vezető autópályára.
Csak vasárnap délután indultak el az első személyszállító szerelvények.
Egy kamion gyulladt ki az egyik vonaton, leállították a közlekedést.