Egyre távolabb kerülnek a britek az Új Selyemúttól
Közel négy év telt el, hogy befutott Londonba a Selyemúton haladó első kínai konténervonat. Az azóta eltelt időszakban viszont jócskán alábbhagytak a nagy remények.
Közel négy év telt el, hogy befutott Londonba a Selyemúton haladó első kínai konténervonat. Az azóta eltelt időszakban viszont jócskán alábbhagytak a nagy remények.
A szállítmányozási cég a Csatorna-alagutat üzemeltető Eurotunnellel partnerségben teszi lehetővé a kísérő nélküli félpótkocsik Calais-tól Ashfordba vonaton történő szállítását.
A részvényesek 250 millió fontot fizetnek vissza a bankoknak, ezzel az Egyesült Királyság és a kontinentális Európa közötti nagysebességű vasúti szolgáltatás elkerüli a csődöt.
Sokan akár a járművükben is tölthetik a karácsonyt. A Brexit befejeződésével ráadásul új, szigorúbb vámellenőrzés kezdődik január elsejével.
A Csalagút dolgozói hétfő délután égő autógumikat tettek az alagútba vezető autópályára.
Csak vasárnap délután indultak el az első személyszállító szerelvények.
Egy kamion gyulladt ki az egyik vonaton, leállították a közlekedést.
Az európai kontinens és a Brit-szigetek között a Csalagúton át közlekedő motorvonatok új ruhát és vadonatúj testvéreket kapnak.
Egy Nagy-Britanniából Franciaországba tartó vonat robbant le, a többi között az áramellátással is gond volt.
Éppen húsz éve suhantak át a vonatok először a La Manche alatt. II. Erzsébet királynő, valamint az akkori francia elnök François Mitterand ott volt az ünnepélyen, amelyből mindjárt kettő is volt: egy Calais-ban és egy Folkestone-ban.