Megszívlelendő észrevételekkel támogatja az EBB a görög vasúti hálózat korszerűsítését
Pátrától a görög–bolgár határon fekvő Promahonaszig, körülbelül hétszáz kilométernyi vágányzaton emelik a pályasebességet 160, illetve 200 kilométer per órára.
Pátrától a görög–bolgár határon fekvő Promahonaszig, körülbelül hétszáz kilométernyi vágányzaton emelik a pályasebességet 160, illetve 200 kilométer per órára.
Kilenc magyar, fenntartható, biztonságos és intelligens közlekedési infrastruktúrák kiépítését célzó kezdeményezést támogat Brüsszel.
A DB 83 millió euróért új terminált épít a közúti-vasúti kombinált szállításhoz, az indulást 2026-ra tervezik.
Leromlott műszaki állapot, aggasztó helyzet, huszonnyolcadikán tudják meg a Csepel-szigeti terminálokat kiszolgáló vasútvállalatok, érdemes-e a mozdonyvezetőknek vezénylést készíteni a július elsejével kezdődő hétre.
A kezdeményezés célja a transzeurópai közlekedési hálózaton (TEN-T) zajló közúti, tengeri, belvízi és légi közlekedés elősegítése – a vasút viszont egy centet sem kap belőle.
Az Európai Beruházási Bank (EIB) 41,2 milliárd euró hitelt nyújt az ország vasúti infrastruktúrájának újjáépítéséhez.
A CPK részét jelentő beruházás engedélyeinek megszerzését az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközön (CEF) keresztül finanszírozhatják.
Öt közlekedésfejlesztési projektet tervez a kormány a katonai mobilitás támogatására, jelent meg a Magyar Közlönyben.
Négy különböző vasúti projekt kap CEF-támogatást, összesen 758 millió euró értékben.
Az ukránok megállapodtak az Európai Bizottsággal, hogy az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközön (CEF) keresztül jutnak forrásokhoz.
Korszerűbbek lesznek az elővárosi és a regionális forgalomban közlekedő Flirt motorvonatok, a vasúti biztosítóberendezési fejlesztések révén lehetővé váló sebességemelésektől függően a jövőben még több vasútvonalon használhatják ki a megengedett 160 kilométer/órás maximális tempójukat.
Tavasszal tervpályázat is volt, de most úgy alakult, hogy egyelőre nem valósul meg: Lázár János felmondta az elnyert uniós támogatási szerződést.
Méghozzá részben az Európai Unió támogatásával.
A Borostyán vasúti árufuvarozási folyosó egyes szakaszainak korszerűsítését és tizenkét nyugat-magyarországi vasútállomás infrastruktúrafejlesztését megalapozó tervezés és engedélyeztetés összesen 5,7 milliárd forintból valósul meg.
Az Európai Unió 5,4 milliárd eurót fordít a fenntartható, biztonságos és hatékony közlekedési infrastrukturális létesítmények támogatására; Magyarországról öt kezdeményezés kap uniós támogatást – közölte az Európai Bizottság.