A Hitachi építheti ki az ETCS-t az új Divača–Koper vágányon
Az egységes európai vonatbefolyásolási rendszer megvalósítása körülbelül 12,2 millió euróba kerül.
Az egységes európai vonatbefolyásolási rendszer megvalósítása körülbelül 12,2 millió euróba kerül.
A Divača–Koper vasútvonal kulcsfontosságú új műtárgyán – és az új második vágányon – várhatóan 2026-ban indulhat meg a forgalom.
Mindeközben a Luka Koper forgalmi rekorddal zárta 2023-at, a minap pedig új kamionterminált adtak a kikötőben.
Az első tehervonat 2026-ban mehet végig a huszonkét kilométer hosszú sínpáron.
A Kopert Divačával összekötő, új, huszonhét kilométeres vasútvonal jelentős plusz szállítási kapacitást nyújt majd a fontos adriai-tengeri kikötőnek.
A szlovén kormány csaknem egymilliárd eurós kiemelt projektje, a Koper–Divaca vasútvonal huszonhét kilométer hosszú szakaszán egy második vágány építése jelenleg a közlekedési tárca legnagyobb projektje, amelynek több kudarc után némi „löketre” van szüksége – mondta az STA-nak adott interjújában hétfőn Alenka Bratusek miniszter.
Ismét érvénytelen lett a szlovén kormány csaknem egymilliárd eurós kiemelt projektjéről, a Koper–Divaca vasútvonal 27 kilométer hosszú szakaszán egy második vágány építéséről rendezett vasárnapi népszavazás, amely kiírását a legfelsőbb bíróság rendelte el újra.
A szlovén legfelsőbb bíróság megsemmisítette a Koper–Divaca vasútvonalról szóló népszavazás eredményét. Erre késő este lemondott Miro Cerar.
A szlovén külügyi bizottság megszavazta, hogy a kormány további tárgyalásokat folytasson Magyarországgal a Koper–Divaca vasútvonal huszonnyolc kilométer hosszú szakaszán a második sínpár építéséről, de ezt még a parlamentnek is jóvá kell hagynia.
Vita alakult ki a szlovén parlamentben Magyarország bevonásáról a Koper–Divaca vasútvonal bővítésébe.