Elkészült az új vasúti híd a cseh–szlovák határon
Az elsők között egy magyar szerelvény siklott át a hídon, szlovák Vectronnal az élen.
Az elsők között egy magyar szerelvény siklott át a hídon, szlovák Vectronnal az élen.
Jelen állapot szerint a morvaországi NSV megépítése kezdődhet meg először.
A kocsik elsősorban Kassa és Eperjes vonzáskörzetében közlekednek a regionális járatokon.
A Břeclav és Jókút (Kúty) közötti vasútvonal csehországi szakaszát a Skanska és az EŽ cégek modernizálják, két éven át egy vágányon lehet majd közlekedni.
Az osztrák vasúttársaság 2025 végéig végig kétvágányúra bővíti és villamosítja is az úgynevezett Marchegger Ostbahn vonalat. A fejlesztéssel közel húsz perccel csökken majd a két főváros közötti menetidő.
Húsz kilenckocsis szerelvényt rendelt meg a Cseh Vasutak a Siemens-Škoda konzorciumtól. Ezek a szerelvények közlekednek majd Budapestre is.
Áprilisban indul az orlice-völgyi vasútvonal felújítása, több vonatot kénytelenek Havlíčkův Brod irányába terelni.
A 12,7 kilométer hosszú Poprád–Lucsivna szakaszt huszonöt hónap alatt újítják fel 97,5 millió euróért.
A Pozsony és Jókút közötti szakasz modernizálása után nyolc perccel lesz rövidebb a menetidő.
Pozsony és Vágbeszterce között négy perccel lesz rövidebb a menetidő. Elkészült a Puhó és Vágbeszterce közötti új vasúti korridor egy újabb mozaikrésze.
Több mint száz egykori Studenkába wifit, konnektorokat és modern utastájékoztató rendszert telepítenek.
A tizenöt kilométer hosszú Velim–Poříčany szakasz felújítását 2022 végéig végzi el a Swietelsky Rail és a Subterra 50 milliárd forintnak megfelelő koronáért.
A PKP Intercity huszonhat vasúti kocsit vesz a poznani H. Cegielski FPS járműgyártótól.
Huszonegy dízelmozdony motorját újítják fel a ŽOS Zvolen műhelyeiben 812 millió forintért.