Poprád közelében is épül a vasúti korridor

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2020.09.21. 15:50
poprad_1_

A 12,7 kilométer hosszú Poprád–Lucsivna szakaszt huszonöt hónap alatt újítják fel 97,5 millió euróért.

Azután, hogy sikeresen átadták a Puhó–Vágbeszterce (Púchov–Považská Bystrica) közötti vasútvonal felújított szakaszát, és aláírták a Dévényújfalu és a cseh-szlovák határ közötti vonalszakasz felújítására vonatkozó szerződést, most miniszteri alapkőkalapálással ünnepélyesen megkezdték a Poprád–Lucsivna (Poprad–Lučivná) vasútvonal teljeskörű felújítását. A vonalszakasz 12,7 kilométer hosszú, ebből két és fél kilométer hosszan új nyomvonalon halad majd. A modernizálás alatt nem csak a vasúti al- és felépítmény újul meg, hanem korszerű biztosítóberendezést, ETCS vonatbefolyásoló rendszert és GSM-R rádiókommunikációs rendszert is telepítenek. A vonalszakaszt a poprádi diszpécserközpontból irányítják majd. A maximális sebesség 160 kilométer per óra lesz.

A térképen látható rövid, de annál egyenesebb, Poprád–Lucsivna szakasszal kezdik a tagolt Zsolna–Kassa vasútvonal felújítását

A Pozsony és Zsolna közötti vasútvonal felújítása már majdnem kész, végre elérkezett az első olyan szakasz felújítása, amely keletebbre fekszik. A Poprád–Lucsivna szakasz felújítása első fázisa a Poprád–Liptószentmiklós vonal felújításának. A vasútvonal része az európai nemzetközi Rajna–Duna vasúti korridornak. A felújítási munkálatokat huszonöt hónap alatt végzik el, és a 97,5 millió eurós költségből 77,6 milliót uniós támogatási forrásból (CEF) fedeznek. A Poprád–Lucsivna szakaszon hét vasúti hidat cserélnek újra, új aluljárókat építenek, megszüntetik a vasúti átjárókat, a lakott területek mentén pedig zajvédő falakat húznak fel. A vasútvonal modernizálását a TSS Grade vállalat által vezetett szövetség végzi el a tervek szerint 2022. július végéig.

A következő fázisban a Lucsivna és Vázsec (Važec) állomások közötti szakasz fog következni, aminek érdekessége, hogy 11,4 kilométer helyett 9,9 kilométer lesz. A projekt része, hogy egy teljesen új fogadóépület épül Csorbán (Štrba), beleértve a Fogaskerekű Vasút (OŽ, "zubačká") állomásépületét is, ami miatt annak pályája 2,9 kilométerrel meghosszabbodna. Ezek azonban távlati tervek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Közút

MLSZKSZ: minden pénzt megér az intermodális fuvarozás fejlesztése

iho/közút   ·   2016.06.02. 11:15

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) javaslatot nyújtott be a Nemzetgazdasági Minisztériumba a hazai intermodális árufuvarozási rendszer működésének javítására. A szövetség szerint a megfelelő intézkedésekkel a közúti áruforgalom tíz százaléka vasútra és vízre terelhető, amelynek hatásával éves szinten több tíz milliárd forint nagyságrendben csökkenne a közút környezeti terhelése és útfelújítási igénye, és a vasút bevételei 900 millió forinttal nőnének.