Menetidőcsökkenés a szlovák fővonalon

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2020.09.10. 16:00
A vasúti pálya rövidebb lett, új alagút és híd is épült rajta

Pozsony és Vágbeszterce között négy perccel lesz rövidebb a menetidő. Elkészült a Puhó és Vágbeszterce közötti új vasúti korridor egy újabb mozaikrésze.

A szlovák vasúthálózat fővonala, a Pozsonyt Kassával Zsolnán át összekötő vasútvonal két kilométerrel rövidebb lesz szeptember 17-étől. A Puhó és Vágbeszterce (Púchov–Považská Bystrica) közötti vasútvonal felújítása részben befejeződött, így itt is jelentős javulás áll be a vasúti közlekedésben. Ezen a szakaszon százról 160 kilométer per órára lehet emelni a pályasebességet. A távolsági járatok esetében Pozsony és Vágbeszterce között négy perccel, a regionális járatok esetében pedig két és fél perccel rövidül a menetidő. A vasúti pálya teljeskörű felújítása része a Puhó és Zsolna (Žilina) közötti vasútvonal infrastrukturális fejlesztésének, ami egészen 2021. decemberéig tart.

A Puhó–Vágbeszterce szakaszon nyomvonalkorrekciót hajtottak végre, egy új, 1081 méter hosszú, kétvágányú alagutat (Diel) és a nosicei víztározón átívelő kétvágányú vasúti hidat is építettek. Ezen kívül Nosice megállóhelyet, valamint Vágbeszterce és Vághéve (Považská Teplá) állomásokat is felújították. Modernebb lett a biztosítóberendezés, a távközlési rendszer, és megszűntek a szintbeni vasúti átjárók is. A teljes felújítást 2021 decemberére tervezik, addig egyelőre csak az egyik vágányon indítják meg a forgalmat az új nyomvonal mentén. A másik vágányt 2021. szeptember 16-án tervezik üzembe helyezni. A szlovák személyszállító vasúttársaság arra figyelmezteti az utasokat, hogy a vonatok menetrendje néhány perces csúszásokkal átalakul, így az arra utazók figyeljék az aktuális menetrendet.

Közben szeptember 7-én sikeresen befejezték a vasútvonal következő kétvágányú alagútjának fúrási munkáit. A Stavná csúcs alatt húzódó Milochov alagút hossza 1861 méter. Ez is része a (Pozsony–)Puhó–Zsolna vasútvonal felújításának. A Milochov alagút az erősen tagolt Vág-völgyben található, s együtt a már elkészült Diel nevű alagúttal, valamint a nosicei víztározón átívelő híddal, nyomvonalkorrekcióval a Puhó–Vághéve (Púchov–Považská Teplá) szakasz 19 kilométer helyett csak 16 kilométer hosszú lesz. A vasútvonal része az V.a  jelű páneurópai vasúti korridornak, amely Pozsonyt Kassával, illetve Ungvárral köti össze.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek