A Magyar Vagontól szereznek be intercity-kocsikat a szlovénok
A húsz korszerű, IC+-alapú járművön felül Siemenstől is vásárol négy többáramnemű Vectront az SŽ.
A húsz korszerű, IC+-alapú járművön felül Siemenstől is vásárol négy többáramnemű Vectront az SŽ.
A nemzeti vasút árufuvarozási részlege, az SŽ Tovorni Promet harminc többáramnemű villamos mozdonyt vásárol az Alstomtól. Magyarországra is bejárnak majd velük.
Még szorosabbra fűzi egymással fennálló kiváló kapcsolatait a vasúti árufuvarozó vállalat és a szlovén nemzeti vasúttársaság.
Az Európai Bizottság jóváhagyta a részvényvásárlást, aminek értelmében a szlovén vasúttársaság teherszállítási ága 49 százalékban cseh magánkézbe kerül.
A cél az, hogy a csehországi vasútvonalak több mint a fele villamosított legyen – tíz éven belül.
A SŽ Tovorni promet részvényeinek 49 százalékát új stratégiai parnere, a cseh EPH holding birtokolhatja.
A csehek különvonattal tesztelték le a kétszázas tempót Brno és Břeclav között.