Merész villamosítási tervek Csehországban
A cél az, hogy a csehországi vasútvonalak több mint a fele villamosított legyen – tíz éven belül. Csehországban jelenleg kilencezer kilométer hosszú vasútvonal van, háromezer kilométer fölött zizeg a drót.
A vasúti infrastruktúra kezelője (Správa železnic) merész tervekkel állt elő: a következő tíz év alatt azt szeretné elérni, hogy a teljes cseh vasúthálózatnak, ami körülbelül kilencezer kilométer hosszú, több mint a fele villamosítva legyen. Sőt, folytatnák az áramrendszer egységesítését az egész országban úgy, hogy az egyenáramú, 3 kilovoltos feszültségi rendszert fokozatosan a váltakozó áramú, 25 kilovoltos áramrendszer váltaná fel. Az áramrendszer egységesítésének célirányos határideje jelenleg 2040.
Jiří Svoboda, a vasúti infrastruktúra kezelőség vezérigazgatója szerint a jövőre nézve igenis nagyon sok értelme van a vasútvonalak villamosításának, hiszen minél több vasútvonal érhető el ugyanazon feltételek mellett, azzal mindenki jól jár, a gyártóktól kezdve a szolgáltatókon át az utasokig, mindenki. A csehországi teljes vasútvonalhálózat hossza jelenleg kilencezer kilométer, ebből háromezer kilométer már villamosított, így tíz év alatt még további ezerötszáz kilométer hosszú vasútvonal fölött kell kihúzni a drótot. Az idén 564 kilométer hosszú vasútvonal villamosításának zajlik az előkészületi fázisa, ezek mind-mind máshol tartanak.
Öt éven belül a következő vasútvonalakat villamosíthatják Csehországban:
- Prága–Kladno (beleértve a reptéri kiágazást),
- Plzeň–Domažlice–cseh–német államhatár,
- Nýřany–Heřmanova Huť,
- Nymburk–Nepřevázka,
- Bezděčín–Mladá Boleslav východ (új vasútvonal),
- Českí Velenice–Veselí nad Lužnicí,
- Blažovice–Veselí nad Moravou,
- Brno–Zastávka u Brna,
- Frýdek Místek–Frenštát pod Radhoštěm město/Ostravice,
- Kojetín–Hulín.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!