Sikerült a kétszázas teszt

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2020.01.25. 12:00
200_01

Komolyan mérlegelik a csehek a kétszázas tempó bevezetését ott, ahol ez lehetséges. A vasúti infrastruktúra-kezelőség (új nevén Správa železnic - SŽ) már próbameneteket is végrehajtott, az egyik ilyen nyilvános teszt nemrég zajlott.

Egyelőre öt szakaszon tervezik a maximális megengedett sebességet 160 kilométer per óráról 200 kilométer per órára növelni. Az első szakasz, ahol a vonatok kétszázzal száguldhatnának, az a nemrég felavatott ejpovicei alagút Nyugat-Csehországban, ahol az eredeti tervek szerint már az átadástól 200 kilométer/óra lett volna a pályasebesség, de a felsővezeték-tesztek jelenleg ezt nem engedik. Az infrastruktúra-kezelőség azonban azt állítja, hamarosan megteszik a szükséges átalakításokat annak érdekében, hogy a nagyobb tempó lehetséges legyen. Ezen kívül a következő szakaszok jöhetnek számításba: Olomouc–Přerov (22 kilométer), Choceň–Uhersko (16 kilométer), Brno–Břeclav (59 kilométer) és Soběslav–Doubí (9 kilométer, de a IV. korridor további jelenleg modernizált szakaszait is már kétszázas tempóra építik át).

(fotó: zdopravy.cz)

A vasúti infrastruktúra-kezelőség úgy számol, a maximális megengedett sebesség megnövelése többszáz millió koronába fog kerülni, hiszen sok munkával, beavatkozással jár. Az egyik legköltségesebb kapcsolódó munka a szintbeli vasúti átjárók felszámolása, ezek helyettesítése alul-, vagy felüljárókkal.

(fotó: SŽ)

A tesztjáratot a ČD Cargo Vectronja továbbította, a tesztelés során ellenőrizték az ETCS vonatbefolyásoló rendszer működését is. A kétszázas tempó a Brno–Břeclav szakaszon nem ismeretlen, több teszt is lezajlott már itt, sőt az országos rekord is itt született, 2004. november 18-án pont ezen a szakaszon, Vranovice és Podivín állomások között száguldott a Pendolino szerelvénye 237 kilométer/óra sebességgel.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek