Costa Concordia: újabb műszaki vizsgálatot rendelt el a bíróság
Csak két napig tartott a Costa Concordia perének újabb tárgyalási fordulója: az illetékes Grosseto városi bírósága kedden ismét kéthetes szünetet rendelt el.
A következő tárgyalás október 7-én lesz, amikor tanúként többek között meghallgatják a tavaly januárban zátonyra futott óceánjáró gépészét, térképészét és Antonello Tievoli főpincért. A feltételezések szerint Francesco Schettino kapitány Tievoli születésnapja alkalmából irányította a hajót a lehető legközelebb Giglio partjaihoz.
A hétfői tárgyalási napon Schettino az indonéz kormányost vádolta a szerencsétlenségért, azt hangoztatva, hogy az nem követte utasításait. Kedden a volt kapitány nem kapott szót. Többször hozzá akart szólni a műszaki kérdésekhez, de a bíróság arra emlékeztette, hogy nem szakértőként, hanem vádlottként van jelen. Ugyanakkor visszaszolgáltatták az útlevelét, a hatóságok szerint ugyanis nem áll fenn Schettino külföldre szökésének veszélye.
A bíróság másban is engedményt tett: a védelem kérésére elrendelte, hogy a hajóroncson műszaki vizsgálatokat végezzenek. Schettino ügyvédei szerint ugyanis például nem indultak el a vészgenerátorok, ezért a liftek sem működtek.
A perben az utasokat képviselő Codacons olasz fogyasztóvédelmi szervezet ügyvédei azt állították, hogy ha az indonéz kormányos Schettino parancsa szerint manőverez, a parti sziklákkal való ütközés elkerülhető lett volna. A kormányos azonban nem értette az olaszul beszélő Schettinót annak ellenére, hogy az óceánjárón a hivatalos munkanyelv az olasz volt. A védelem hangsúlyozta, hogy Schettino az utolsó pillanatban beavatkozott, és félrerántotta a kormányt, megakadályozva ezzel, hogy az óriáshajó nekihajtson Giglio kikötőjének. Elhangzott, hogy az ütközéskor a tenger alatti sziklák hatvan méternél hosszabb léket vágtak a hajó oldalán, és az óceánjáró alsó része 3 perc alatt megtelt vízzel. A hajótestet 1 millió 200 ezer liter tengervíz árasztotta el az első órában, miközben a szivattyúk óránként ezer litert tudtak eltávolítani.
Közben a hajóroncson megkezdődött a két eltűnt áldozat holttestének keresése. Még tizenhárom napig folyik a hajó belsejének átkutatása.
Az iho.hu Costa Concordia-dossziéja
Costa Concordia: áll a hajó!
Kezdődik a Costa Concordia mentése
Öten megússzák?
Büntetés a hajóstársaságnak
Emberölés a vád a Costa Concordia kapitánya ellen
A kapitány és a hajótársaság sem ismeri el felelősségét
Fizetését kéri a Costa Concordia kapitánya
Costa Concordia: ötven percet késett a kiürítés
Costa Concordia: „Szűz Mária, mit tettünk?”
Óriási kártérítési kereset Fehér Sándor halála miatt
Magyar búvárok a Costa Concordia fedélzetén
Rossz térképpel hajózott a Costa Concordia
Kezdődik a Costa Concordia kiemelése
Kiemelik a Costa Concordiát
Fél hajó áráért mentik a Costa Concordiát
Kiszivattyúzzák az üzemanyagot a Costa Concordiából
Újabb három holttest a Costa Concordiáról
Eltűnt az elsüllyedt hajó harangja
Costa Concordia: megkezdődött a bizonyítási eljárás
Végleg feladták
Pályázat a Concordiára: elvontatás vagy szétszedés
Kártérítést kapnak a Costa Concordia utasai
Nem csak a kapitány hibás
Két újabb halott és egy hamis bejelentés
Újabb holttestet találtak a Costa Concordián
Felfüggesztették a túlélők utáni kutatást
Kihallgatták a kapitányt
Megtalálták a magyar férfi holttestét
Megtalálták az óceánjáró fekete dobozait
Folyik az üzemanyag a Costa Concordiából
Magyar túlélő az óceánjáró balesetéről
Újabb áldozatokat találtak
Túlélőket találtak a Concordián
Egyre kevesebb halott a zátonyra futott hajón
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!