Csehek helyett németek

Hauenstein Mátyás   ·   2013.06.15. 15:30
00_4017-4000_37A_2013-05-19_IHO

A típuscserét a jelek szerint az indokolja, hogy az utolsó tíz, 1600–1609 pályaszámú TW 6000-esek forgalomba állása óta a BKV-nak enyhe túlkapacitása van a használtan vásárolt villamosokból, miközben a Tatráknál kisebb a tartalékállomány. A 37-esre csúcsidőben is csak hat szerelvényt kell kiadni, ami valószínűleg pont segíti az egyensúly megteremtését. A típuscserével egy időben Barosstól Száva kocsiszín veszi át a kocsikiadást. Ugyanakkor a hannoveri villamosoknak azt az előnyét kihasználva, hogy az utasok gombnyomással jelezhetik leszállási szándékukat, várhatóan újjáéled a 2012. augusztus 1-jén igen alacsony kihasználtsága miatt megszűnt MÁV X. kapu megállóhely is.

<p>Ilyen együttállást már csak szombat estig fotózhatunk a 28-as és 37-es (valamint 62-es) viszonylatok Népszínház utcai végállomásán. Képünkön a legalacsonyabb pályaszámú T5C5 a 4017-essel együtt a Sörgyár felől érkezik, miközben mellette a 28A vár menesztésre<br>(a külön nem jelölt fotókat a szerző készítette május 16. és 25. között)</p>

Az 1978-ban gyártott két prototípus után 1980-ban és 1984-ben további 170, illetve 150 szériapéldányban beszerzett Tatra T5C5 típusú villamoskocsik a második sorozat érkezését követően jelentek meg először a 37-esen, ahol 2000. december 14-ig szolgáltak. Másnaptól ipari csuklósok vették át a szerepüket, az itt felszabaduló Tatrák pedig a Salgótarjáni utcától a Lágymányosi hídig meghosszabbított 1-est erősítették. Csak az időközben lezajlott teljesítménycsökkentéssel magyarázható, hogy 2008. december 20-án, a Szabadság híd felújítás utáni átadását követően ismét jutott T5C5 a 37/37A-ra is.

<p>Az utolsó napsugarak fényében fürdik a 4232-4159 páros a végállomás felszállóhelyén<br>(a képre kattintva galéria nyílik, amely a teljesség igénye nélkül bemutatja a 37-es önálló szakaszának néhány jellegzetes helyszínét)</p>

Részünkről egy képcsokorral búcsúzunk a 37-es Tatráitól, esetleg ihletet adva mindazoknak, akik eddig még nem jutottak hozzá, hogy egy utolsó kör erejéig felszálljanak a kétkocsis szerelvények egyikére vagy egy utolsó kép kattintásáért kiálljanak valahova az egyébként igen fotogén vonal pályája mellé. Az igazán elfogultak számára pedig hasznos lehet a 37A szombat esti utolsó indulási időpontjainak közlése: Az utolsó egész körre 22 óra 37 perckor indul Tatra a Blaha Lujza tér (Népszínház utca) végállomásról a Sörgyár felé, ahova 22:56-kor érkezik és 23:14-kor indul vissza a Blahára. Végül 23:37-kor a belső végállomásról ez a szerelvény indul utolsóként Baross kocsiszínbe. A Sörgyártól 23:39-kor indul az utolsó kocsiszíni menet.

Ezzel véget ért a Tatra T5C5 típus második szereplése a 37-esen. Vajon visszatérnek-e ide még egyszer a cseh gyártmányú villamosok?

Kapcsolódó hírek