Csörgő járt Nógrádban

Vörös Attila   ·   2015.04.23. 18:45
bb--IMG_8861__150422

Balassagyarmat környéke igazi Bézé-paradicsom, Vác, Aszód és Ipolytarnóc felé is kizárólag azok járnak. Egy-egy mozdony felbukkanása a nógrádi vicinálisokon – bár egyesek szerint az Aszód–Balassagyarmat szakasz fővonal – ritka esemény, a nagyon kevés különvonat és pályafenntartó vonatok élén lehet rá esély.

Mióta a teherforgalom a 2000-es évek második felében teljesen megszűnt a vidéken, már csak a szlovák tehervonatokban lehet gyönyörködni az Ipolytarnóc–Nógrádszakál péage-forgalomban, illetve évi néhány alkalommal Szécsényben. Az Aszód–Balassagyarmat tolatós utoljára 2009-ben közlekedett, azóta még néhányszor raktak fát Acsa-Erdőkürt és Nógrádkövesd állomáson, szintén Nógrádkövesden pedig néhány irányvonatnyi követ.

Jellemző tehervonat Nógrádban, a szlovákok csak Magyarországon át tudnak eljutni Kishalomból és Nagykürtösről Losoncra<br>A képre kattintva galéria nyílik!<br>(fotók: Vörös Attila)

Magyar tehervonat Balassagyarmat környékén már csak akkor jár, ha zúzott követ kell pótolni a vonalon, de ez persze nem igazi tehervonat, inkább hívjuk őket pályafenntartó meneteknek. Évente néhány alkalommal van erre példa Ipolytarnóc felé, a Vác–Diósjenő részen pedig az utóbbi évek munkálatai miatt szerencsére többször is járt mozdonyos szerelvény. Remot Dácsia, Csörgő, Púpos, mikor mi jut.

Anyagvonattal robog a 164-es Csörgő Nógrádszakál felé Hugyagnál

Szerdán a 164-es Csörgő hozott kilenc kocsi követ Uzsabányából a Balassagyarmat–Nógrádszakál részre, az anyag felét Nógrádszakál környékén szórták le, a másik felét pedig Szécsény és Hugyag között az ingoványos szakaszon. Ez egy előre tervezett anyagolás volt, nem a múlt heti nógrádszakáli siklás miatt végezték, de a kőből jutott a baleset helyszínére is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Blog Vörösszemhatás

Tíz éve már: szentesi répa, meg egyebek – terelve

Harmati Marcell   ·   2024.10.10. 18:00

Tíz éve nagyban zajlott a 120-as vonal felújítása. Bizony voltak napok, amikor teljes kizárás volt a csabai oldalban. Viszont az élet nem állhatott meg, így a nemzetközi gyorsvonatok, valamint az eredetileg 120-as vonali közlekedésre szánt tehervonatok kerülő útirányra kényszerültek.