Debrecenig jöhetnek a konténerek

MTI/iho   ·   2015.02.27. 11:15
debkont0

Herdon István, a Xanga vezérigazgatója elmondta: a francia tulajdonú CMA CGM hajóstársaság üres tengeri konténerei két szerelvénnyel érkeznek a repülőtéri terminálba csütörtökön és pénteken: a kamionok az export áruszállításhoz szükséges üres konténereket közvetlenül a debreceni terminálról vehetik fel, és – a korábbiakkal ellentétben – az import áruk kirakodását követően sem kell az üres konténereket a főváros környéki terminálokba visszaszállítaniuk.

A trimodális központ nemcsak Debrecen és környezete, hanem a határon átnyúló régió logisztikai kiszolgálása szempontjából is meghatározó szerepet tölthet be a jövőben. A bázis három közlekedési és szállítási módot egyesít: a közút mellett a schengeni normáknak megfelelő nemzetközi repülőtér által biztosított légi szállítást, valamint az országos vasúthálózathoz csatlakozó, a Xanga csoport fejlesztése által megvalósult konténerterminállal a vasúti szállítást is.

Rakodási bemutató Debrecenben. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: MTI/Czeglédi Zsolt)

Hazánkban Budapest vonzáskörzetén kívül utoljára jóval a rendszerváltás előtt, 1977-ben Sopronban épült hasonló profilú logisztikai komplexum, a GYSEV jelenleg is működő cargo bázisa. Az pedig egész Európában példátlan, hogy vasúti konténer terminál nemzetközi repülőtéren létesül. A debreceni terminál a vasúthálózattal összeköttetést biztosít az európai szinten meghatározó szerepet betöltő tengeri kikötőkkel, Hamburggal, Rotterdammal, Koperrel Így lehetőség lesz arra, hogy a tengeri úton a kontinensre érkező áruk konténervonatokkal közvetlenül Debrecenbe érkezzenek, illetve fordított irányban a régióból közúton érkező rakomány Debrecenből konténerekben jusson el közvetlenül a tengeri kikötőkbe.

Az irányvonatok a piaci igényekhez igazodva bármely hajóstársaság tengeri konténereit fogadják. Elsőként a francia tulajdonú CMA CGM Group hajótársaság szállít a konténerforgalom bonyolításához szükséges üres konténereket deponálásra a debreceni terminálba. A terminál Debrecen mellett képes kiszolgálni Miskolc, Nyíregyháza, Tiszaújváros, Mátészalka és Békéscsaba vonzáskörzetét, valamint a romániai Partiumot is.

– A kelet-magyarországi térség versenyképessége ez által jelentős mértékben megnő, és komplex logisztikai szolgáltatást igénylő új ipari termelő vállalatok megjelenését teszi lehetővé a régióban – magyarázta Herdon István.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek