Dél-dél összjáték: brazil jetek gyártása Kínában

iho/repülés   ·   2012.06.24. 09:00
cimkep

A riói konferenciára látogató kínai miniszterelnök jelenlétében írták alá a brazil Embraer és a kínai repülőgépipari óriásvállalat, az AVIC megállapodását a brazil cég üzleti gépeinek kínai gyártásáról.

A Legacy 600-as és 650-es típusokat abban a harbini gyárban készítik majd, ahol korábban az Embraer kis utasszállítóit szerelték össze. A technológiai felkészülés ennélfogva nem is lesz túl nehéz, hiszen a Legacy-sorozatot a brazilok valójában a Kínában is gyártott farokhajtóműves Embraer 145-ös bázisán fejlesztették.

Legacy 650: tágas gép, hiszen egy  regionális utasszállítóból fejlesztették

A megállapodás a Dél-Dél együttműködés fontos példája – méltatta az aláírást Frederico Fleury Curado, az Embraer elnöke, vagyis olyan modellértékű kooperációról van szó, amely nem valamelyik fejlett övezet, Európa vagy Észak-Amerika és a fejlődők egyike között jön létre, hanem a fejlődők két fontos ipari nagyvállalata között.

Mostanáig  az Embraer 154 gépet adott el Kínában, ebből 116-ot már leszállított: a brazil gyártó regionális utasszállítói csaknem 80 százalékát repülik a kínai légiforgalom eme kategóriájának. 18 businessjet vár ugyancsak leszállításra az Embraertől, ami a kínai üzleti repülés erősödését jelenti.

Kellemes nagy kabin, komoly hatótávolság: Kínában a 650-esnek ezek a tulajdonságai is fontosak

A kínai piac rendkívül vonzó piac a General Aviation szektorban működő sport- és hobbygépek gyártóinak, és ugyancsak hatalmas igényeket és üzleteket remélnek az üzleti-gép gyártók is. Ugyanakkor Kínában még mindig erősen korlátozott a nem közforgalmi repülés, nehézkesek az engedélyeztetési eljárások, korlátozottak a légterek, és nagyon sokat kell javítani a repülőtéri infrastruktúrán is.

Kapcsolódó hírek