Déli vasúti körgyűrű: tárgyalás kínai beruházásról

MTI   ·   2013.03.25. 13:59

A fővárost elkerülő, teherszállítási vasútvonal megépítése is szóba került Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára és a Kínai Fejlesztési Bank nemzetközi együttműködési igazgatója hétfői budapesti tárgyalásán.

A megbeszélés témája, Varga Évának, az államtitkár sajtófőnökének tájékoztatása szerint, az a 2012. május 1-jén kötött megállapodás volt, amelynek nyomán a Kínai Fejlesztési Bank egymilliárd euró értékben finanszíroz magyarországi beruházásokat.

Szijjártó Péter tájékoztatta kínai tárgyalópartnerét, Dai Guohuit, hogy a magyar kormány úgy döntött: ebből a forrásból egy Budapestet délről elkerülő, teherszállítási vasútvonalat tervez építeni. Az államtitkár arról is beszámolt, hogy a beruházással kapcsolatos végleges előterjesztésnek április 30-ig kell a kabinet elé kerülnie.

Mindkét fél elkötelezett, hogy a hitelkeretről szóló tárgyalásokat felgyorsítsák, és hogy minden konkrétumról megállapodjanak - közölte a sajtófőnök.

Mint az iho.hu korábban jelentette, a kormány február végén döntött a V0-ás kétpályás villamosított vonal megépítéséről Cegléd és Tatabánya között. A kínai finanszírozás korábban a ferihegyi gyorsvasút tervei kapcsán került szóba, de Szíjártó egy korábbi nyilatkotata szerint a repülőtér forgalmának csökkenése miatt ez a beruházás már nem aktuális.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.