Digitalizált, automata üzemre áll át a hamburgi S-Bahn
![_siemens-mobility-hamburger_sbahn_](/storage/34277/_siemens-mobility-hamburger_sbahn_.jpg)
Ezzel a kikötővárosban épül ki az első teljesen digitalizált vasúti hálózat Németországban.
A közösségi közlekedési jelszó ismert: nagyobb kapacitást, megbízhatóságot, hatékonyságot és pontosságot! A helyi tömegközlekedés szolgáltatásai iránti növekvő igényt kielégítő képességek megteremtése érdekében teljesen digitalizálják és automatizálják a hamburgi S-Bahn hálózatát. A nagyratörő, de reális elképzelések megvalósítására a városi szenátus 285 millió eurót különített el, ehhez jön még a szövetségi kormánytól beérkező 20 millió eurós tervezési forrás.
A hamburgi S-Bahn, úgy is, mint a Hanza-város további vasúti rendszereinek fontos eleme, a leggyorsabban fejlődő német kötöttpályás szolgáltató Németországban. Öt éven belül, 2029-re a jelenleg 150 kilométernél valamennyivel rövidebb hálózat az S4 és S6 vonalakkal bővül; ezzel, és a további fejlesztések révén várhatóan mintegy harminc százalékkal több vonat közlekedhet a hálózaton. Másként: a jelenlegi napi 750 ezer helyett 1,1 millió utast fog szállítani. Ezt a jelentős, a hálózatot súlyosan megterhelő kapacitásbővülést a jelenleginél magasabb szinten kell kezelni – a megoldás a digitalizált működés, esetünkben a Siemens Mobility közreműködésével.
A koncepció nem mai keletű, az évtized eleje óta az S2-es vonalon négy digitális, önvezető szerelvény közlekedik a Berliner Tor és Bergedorf közötti szakaszon,. A S1, S2 és S5 vonalakon rendszeresített, az ezredfordulón forgalomba állított Adtranz (ma: Alstom) eredetű 474-es sorozat 25 járművére is megrendelték a digitalizálást, akárcsak a legújabb, az elmúlt évtizedben rendszeresített, de a következő években is érkező, eredetileg Bombardier (ma ugyancsak Alstom) gyártású 490-es sorozat 64 szerelvényéhez. A flotta további járműveinek korszerűsítő átalakítására a későbbiekben kerül sor.
A folyamattal gyorsan kell haladni, hiszen küszöbön állnak olyan vonalbővítések és -átadások, mint az S4-esé Bad Oldesloe-ig, az S5-ös meghosszabbítása Kaltenkirchenig, valamint az S6-os erősítő vonalként történő megnyitása – mivel utóbbi esetben új beruházásról van szó, eleve kiépítik az új irányítási és biztonsági technológiákat, beleértve ETCS L2-t is. Ezek a vonalfejlesztési projektek az elképzelések szerint 2029-is tartanak.
Az S-Bahn járműparkjának átalakítása ezzel párhuzamosan 2029 végére, 2030 elejére fejeződik be.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!