Dögledező újoncok

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2013.08.27. 19:30
kiskep_361

A mozdonyvezetők a fejüket fogják, ha a 361-es felújított sorozatú mozdony egyikét kell vezetniük. Nem túl megbízhatóak ugyanis a ŽOS Vrútky által modernizált kétáramnemű mozdonyok. Üzembe helyezésük óta elég gyakori a szolgálatképtelenségük.

Visszahúzták a pozsonyi gyorsot a kassai állomásra, hogy rájárhasson egy működő tesó<br>(fotók: railpage.net)

Legutóbb augusztus 21-én mondta be az unalmast a 361 005-ös gép a 610-es számú Kassáról Pozsonyba közlekedő Považan gyorsvonaton. A gép vonatával a kiinduló állomás kijárati jelzője után máris felmondta a szolgálatot, s nem közlekedett tovább. A railpage.net információi szerint a kassai állomási tartalék húzta vissza a vonatot, amit gyors előfogatolás követett. Az élre egy másik 361-es, nevezetesen az első (Dodo) került. Ez már szerencsére nem volt sztrájkolós kedvében, a célállomásra vitte a gyorsot, persze több mint egy órás késéssel. Még több fotó itt.

Itt is párban. Ugyancsak szolgálatképtelenségre utaló jel a második gép leeresztett áramszedője

A 361-es sorozatú mozdonyok az egyáramnemű 163-as sorazatú Persingekből lettek átépítve a kétáramnemű mozdonyok krónikus hiánya miatt. A ŽOS Vrútkyban végrehajtott nagyjavításnak és modernizációnak köszönhetően az átalakított öt gép új transzformátort, és a váltóáramú villamosenergia-rendszer alatt is működő berendezések modern komponenseit is megkapta. MIREL RS 361 típusú vezérlési rendszert is szereltek beléjük, valamint légkondit is szereltek a vezetőállásokba, amelyen hideg-, melegvizes mosdósarok, mikrohullámú sütő, hűtő, és vízforraló is található. Mégsem kedveli a személyzet, hiszen sokszor nem jutnak el saját erőből a rendeltetési helyükre. A gépek gyakori meghibásodásait a sok új szoftver és a villamosberendezések nehézkes működése okozza. A szoftvereket folyamatosan javítják, frissítik, de mint látszik, még mindig nem az igazi a kommunikációkészség. Hasonló felújításon estek át például a cseh 363.5-ös sorozatú gépek is, amiről írtunk is az ihón - ezek sokkal megbízhatóbbak, mint szlovák társaik. Talán mert más a kivitelezőjük.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

LokoPiknik a Füstiben: motorkocsikkal és Szergejekkel, köztük a felújított M62 001-gyel, ACSEV Boros Bénivel és szlovák járművekkel

iho/vasút   ·   2025.09.22. 12:00

A vasút két évszázadáról szeptember 27-én és 28-án a Magyar Vasúttörténeti Parkban megemlékező hétvége központi témája a motorkocsik világa és az idén hatvanéves Szergej dízelmozdonyok lesznek. Bemutatkozik a tompító nélküli M62 001 is, amitől biztosan dübörög majd a környék!

Vasút Nagyvasút

Folytatódik a pécsi fővonal karbantartása

MÁV/iho   ·   2025.09.19. 15:00

Szeptember 23-ától három hétig pótlóbuszok közlekednek Dombóvár, Szentlőrinc és Pécs között. A kiemelt karbantartás célja a sebességkorlátozások megszüntetése, a Budapest és Pécs közötti vonatközlekedés pontosabbá tétele.