Egy darabka nyugat keleten

iho/vasút   ·   2017.03.20. 21:15
pocsajesztarintermod0

„Pocsaj-Esztár állomáson közös peronos átszállás lesz az autóbuszok és a vonatok között.” Ezzel a mondattal magunkat idéztük: lassan három éve, 2014. április 7-én írtunk arról, hogy a 106-os vonalon az Értől az óceánig projekt keretében a Debrecen–Nagykereki vasútvonal mentén több mint félmilliárd forintot elköltve újulnak vasút- és autóbuszállomások. Plusz a fönti „mintagazdaságban” megvalósul egy valódi intermodális csomópont. Azóta többször is beszámoltunk a fejlődéstörténetéről, mígnem március 19-én a Derke Facebook-oldalán megjelent az alábbi néhány sor két fotóval:

Nemhivatalos megállóhasználat (fotók: Derke Facebook-oldala)

„Pocsaj-Esztár vasútállomáson közvetlenül a vasúti peron mellé épült a buszmegálló, ahol 2017. április 1-jétől menetrend szerint közlekedő autóbuszok is megállnak, ezzel másodpercek alatt át lehet szállni a busz és a vonat között. Ezt hívják úgy, hogy intermodális csomópont.”

A hivatalos vonalhálózati térkép

Gratulálunk, lehet utánuk csinálni!

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.