Elbontották az egykori M62 049-es Szergejt

Az elmúlt bő két évtizedben már magánvasúti tulajdonú gépet 2011-ben vásárolták meg Portugáliából vasútépítéshez, de a feladatra sohasem használták – és már nem is számolnak vele.
A MÁV M62 049-es, utóbb pedig a MÁV-Hajdú Kft. 4062 002-es Szergeje nemrégiben örökre elbúcsúzott a vaspályáktól. A Szergej rajongói klub (M62, 628) elnevezésű Facebook-csoportban arról számoltak be, hogy a dízelgépet pár hete szétvágták, előtte még a használható alkatrészeket leszedték róla.

A tulajdonos, a portugál Mota & Engil megkeresésre azt a választ adta, hogy az európai nyomtávú, magyar eredetű mozdony soha nem közlekedett az országban, 2023 végéig Casa Branca állomáson pihent, majd az IP az elbontását kérte.

Az egykori Szovjetunióban található luganszki Vorosilovgrádi Mozdonygyár által 1965-ben 0049 gyári számon megépített, hattengelyes dízelmozdony mozgalmas életutat tudhat magáénak. A MÁV 1965. november 26-án vette állományba, majd szolnoki gépként 1991. december 12-én pályaszámot cserélt az M62 150-essel.

Új azonosítójával Nagykanizsán dolgozott, míg a debreceni MÁV-Hajdú Kft. 2002. június 1-jén át nem vette, ekkor az A62 002 pályaszámot kapta meg. 2005-ben ismét „személyiséget” váltott: 4062 002-ként üzemelt tovább.

2009 újabb fordulópont: a Jász-Vasút Kft.-hez került, de a jászapáti székhelyű vasútépítő cégnél sem dolgozott sokáig, mivel két évvel később, 2011 áprilisában egy portugál vasútépítő vállalat vásárolta meg – ahol a jelek szerint egyáltalán nem kapott feladatot, így a közel hatvanéves mozdony selejtezése, majd elbontása mellett döntöttek.

(Nyitóképünkön Szerencsen pózol a lencsének a MÁV-hajdús 4062 002 a szerző felvételén, 2006. június 15-e estéjén)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!