Élesedik a vita Budapest és az agglomeráció között

iho/közút   ·   2012.03.09. 08:41

Még mindig vannak olyan települések, amelyekkel a főváros nem rendezte az agglomerációba közlekedő BKV-járatok fenntartásával kapcsolatos vitákat. A Budapesti Közlekedési Központ szerint Solymárnak és Budakeszinek is kellene fizetnie, a települések azonban vitatják ezt – adta hírül az Inforádió.

Az utóbbi hónapokban többször téma volt, hogy a főváros szeretné rendezni az agglomerációs településekre járó BKV-járművek helyzetét, továbbá, hogy ezek a települések fizessenek az oda közlekedő buszokért vagy HÉV-járatokért.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója egy sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy vannak olyan települések, amelyekkel vitáznak a viszonylatok finanszírozásával kapcsolatban. Hozzátette: Solymár és Budakeszi nem akar fizetni az oda közlekedő járatok fenntartásáért, illetve vitatja az elvárt összeget.

Az Inforádió megkereste az érintett településeket, ők hogyan látják a vitás kérdéseket. Szente Kálmán, Solymár polgármestere arról beszélt, hogy a település és a BKV között nem volt szerződés az oda közlekedő járatok üzemeltetéséről. A településvezető szerint arról sincsenek adatai a közlekedési vállalatnak, hogy mennyien használják a járatokat, és enélkül nem lehet érdemben tárgyalni.

A budakeszi önkormányzat városüzemeltetési és közlekedési tanácsnoka is azt hiányolta, hogy nincs pontos elszámolás arról, hány helyi lakos használja a 22-es buszcsalád járatait. Ohr Alajos kiemelte, hogy a BKV-val volt egy szerződésük arról, hogy a buszok Budakeszire eső veszteségeit a település állja, ez azonban három évvel ezelőtt lejárt.

A budakeszi önkormányzat tanácsnoka arról is beszélt, a leginkább vitatott pont az, hogy a település mennyivel járuljon hozzá a buszok veszteségéhez és működtetéséhez. Hozzátette: a település korábban ajánlott egy ötmillió forint körüli összeget, ezt azonban a BKV elutasította.

Mindkét település képviselője hangsúlyozta, hogy ők is megegyezésre törekszenek, ehhez azonban pontos kimutatásokra van szükség a járatok veszteségéről és kihasználtságáról. Hangsúlyozták azt is, örülnek, hogy ezek a buszok sűrűn járnak, de azokat nem csak a helyi lakosok használják.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.