Életveszélyes sorompó Győrben?
Életveszélyes a helyzet a hosszú ideig zárva tartó, Újlak utcai sorompó miatt a gyalogos-, kerékpáros-közlekedés megoldatlanságának köszönhetően. Főleg reggel jelent veszélyt, hogy a munkába és az iskolába igyekvők a piroson mennek át. „Nem büntetni kellene, hanem megoldást találni” – idézi olvasói véleményét a Kisalföld.hu.
A MÁV Zrt. válasza szerint a győri állomáson 2007-ben korszerű elektronikus biztosítóberendezés létesült, ez biztosítja az átjárót, aminek egyébként már az elhelyezkedése sem túl kedvező. Emellett összesen csaknem tíz méter széles, öt vágányt keresztez, amiből ráadásul „három jelentős vonatforgalmú vágány” – magyarázza a sajtóosztály. „A sorompó a vonattal járt vágányokon önműködő vezérlésű, előzárási ideje meghaladja a 45 másodpercet, azaz a sorompónak csukódnia kell, ha a közeledő vonat körülbelül 1500 méterre van a sorompótól. A jelentős forgalom mellett a sorompó további hátránya, hogy az induló vonatok esetében a jelzőállítás a sorompó kiürítési idejével késleltetve van, ráadásul a le- és felszálló utasok miatt a vonat többnyire a szabad jelzés ellenére sem mindig indulhat azonnal. Tovább növeli az elzárási időt a fűtőház és a kocsijavító tolatóforgalma is” – írja a MÁV, egyetértve azzal, hogy mindez alapján a sorompó gyakran van lezárva.
Ugyanakkor „műszaki-automatizálási eszközökkel ennek csökkentése nem várható” – szól a leglényegesebb, de nem túl biztató mondat. Hozzáteszik: éppen az átjáró kiváltására építettek ki Győrben több jelentős közúti-vasúti kereszteződést: 400 méterre közúti felüljáró, a másik irányban 400 méterre gyalogos-aluljáró, 700 méterre a Baross híd, 900 méterre pedig az új Tihanyi Árpád úti aluljáró is rendelkezésre áll – írják a társaság illetékesei.